Dane techniczne serwisu 2vv Hr95 080 są przeznaczone do zasilania sprzętu serwisowego i przemysłowego z siecią niskonapięciową. Składają się z transformatora, dzielnika napięcia, przekaźnika i systemu bezpieczeństwa. Transformator wykorzystuje dużą moc i jest w stanie dostarczyć do 100 A na układ. Dzielnik napięcia dzieli napięcie na trzy fazy, a przekaźnik steruje przesyłanymi do urządzenia przemysłowego prądami. System bezpieczeństwa zapobiega wyłączaniu się sprzętu w przypadku przeciążenia lub zbyt niskiego napięcia. Serwis 2vv Hr95 080 jest idealny do zasilania dużych, wysokonapięciowych urządzeń przemysłowych, takich jak komputery, sieci i inne sprzęty.
Ostatnia aktualizacja: Dane techniczne serwisu 2vv Hr95 080
Prosty element zawieszenia, który się często psuje – wymiana łącznika stabilizatora Co 90 tys. km
Toyota to japoński producent samochodów osobowych i użytkowych, jeden z największych na świecie. Firma istnieje od 1918 roku, a motoryzacją zajęła się w 1933 roku. Toyota Motor Corporation, bo tak brzmi pełna nazwa firmy, ma siedzibę na terenie Japonii i wiele oddziałów na terenie kilkunastu państw świata – w Azji, Europie i Ameryce Północnej. Samochody Toyoty cenione są za bardzo wysoki poziom niezawodności. Firma jest też prekursorem i światowym liderem w dziedzinie napędów hybrydowych. Najpopularniejszym modelem w historii firmy jest Corolla, najliczniej produkowane auto kompaktowe świata. Wiele modeli jest sprzedawanych tylko na określonych rynkach, np. w Japonii, Europie i USA. Poza Corollą, najpopularniejsze modele Toyoty to Yaris, Avensis, RAV4 i Hilux. Najbardziej popularne modele Toyota– plan serwisowy i płyny eksploatacyjne
1. TOYOTA AURIS/COROLLA (od 2007) 1. 4 VVT-i (97KM) – benzyna
PLAN SERWISOWY:
Co 15 tys. km lub co rok
Co rok
Co dwa lata
Co 30 tys. km
Co 60 tys. km
Co 90 tys. km
Co 100 tys. km
OLEJE I PŁYNY EKSPLOATACYJNE – SPECIKACJE I ILOŚCI:
2. TOYOTA AVENSIS III 2. 0 D-4D (126 KM) – wysokoprężny
PLAN SERWISOWY:
Co rok lub co 15 tys. km
Co rok
Co dwa lata
Co 30 tys. km
Co 30 – 60 tys. km
Co 60 tys. km
Co 90 tys. km
Co 100 tys. km
Co 195 tys. km lub co 10 lat
OLEJE I PŁYNY EKSPLOATACYJNE – SPECIKACJE I ILOŚĆ:
Czytaj więcej
3. TOYOTA YARIS II 1. 0 (70 KM) benzynowy
PLAN SERWISOWY:
Co 15 tys. km lub co rok
Co dwa lata
Co 30 tys. km
Co 60 tys. km
Co 60 tys. km lub co 4 lata
- Kontrola luzów zaworowych, regulacja w razie potrzeby (głośna praca)
Po 10 latach
- Kontrola stanu poduszek powietrznych, kolejne co 2 lata
OLEJE I PŁYNY EKSPLOATACYJNE – SPECIKACJE I ILOŚCI:
- Olej silnikowy – 3, 1 l - API SL/SM / ILSAC – SAE 5W-30 / SAE 10W-30
- Płyn chłodniczy – 4, 5 l - koncentrat Toyota SLLC
- Olej do ręcznej skrzyni biegów – 1, 7 l - API GL4 75W-90
- Płyn hamulcowy – DOT4
- Płyn do sprzęgła – DOT4
Typowe usterki w popularnych samochodach Toyota
1. TOYOTA AURIS / COROLLA (od 2007) 1. 4 VVT-i (97KM) – benzyna
- Awarie cewek zapłonowych po dużych przebiegach. Awaria objawia się osłabieniem auta i szarpaniem przy przyspieszaniu oraz samoistnym, w czasie jazdy. Tolerowanie awarii prowadzi do zniszczenia katalizatorów. Wymiana cewek w warsztacie jest prosta i szybka.
- Łatwy do zarysowania lakier
- Rdza na progach
2. 0 D-4D (126 KM) – wysokoprężny
- Uszkodzenia tulei cylindrów po przebiegu 150 tys. km
- Typowe dla silników Diesla drogie usterki – wtryskiwacze, dwumasowe koło zamachowe, turbosprężarka, zawór EGR. Wysoki koszt części zamiennych.
- Problemy z nietrwałymi uszczelkami drzwi
- Awarie centralnego zamka
3. 0 VVT - I (69 KM) benzynowy
- Awarie zautomatyzowanej skrzyni biegów objawiające się szarpaniem w czasie jazdy. Trzeba jak najszybciej odwiedzić warsztat. Wersja ze zautomatyzowaną skrzynią jest dość rzadka na rynku.
- Awarie czujników ABS
- Problemy z działaniem elektrycznie sterowanych lusterek
- Nietrwałe uszczelki w drzwiach
Czytaj więcej
Jak dobrze kupić samochód używany w USA?
Volkswagen to niemiecki koncern produkujący samochody osobowe i użytkowe, jeden z największych na świecie. Volkswagen jest właścicielem marek Audi, Seat, Skoda i Porsche, przy produkcji których wykorzystywane są wspólne podzespoły, układy i elementy konstrukcyjne. Siedziba Volkswagena znajduje się w Wolsburgu w Niemczech. Firma produkuje swoje samochody w wielu krajach świata, między innymi w Niemczech, Polsce, Hiszpanii, Czechach, na Węgrzech, i w Chinach. Producent miał i ma w swojej ofercie wiele modeli, uznanych za kultowe, które powstały w milionach sztuk (np. Garbus). Najpopularniejsze modele współczesne to Golf, Polo, Passat oraz użytkowy Transporter.
Najbardziej popularne modele – plan serwisowy, oleje i płyny eksploatacyjne
1. VW GOLF V - 1. 9 TDI (90 KM/105 KM) WYSOKOPRĘŻNY
PLAN SERWISOWY:
Co 15 tys. km lub co rok
- Wymiana oleju silnikowego wraz z filtrem oleju
Co rok
- Kontrola i dezynfekcja układu klimatyzacji (jeśli występuje)
Co 30 tys. km lub 2 lata
- Skontrolowanie stanu paska rozrządu i napinacza
- Sprawdzenie stanu paska wieloklinowego, wymiana w razie oznak zużycia
- Sprawdzenie stanu klocków i tarcz hamulcowych
- Sprawdzenie stanu świec żarowych
- Skontrolowanie stanu akumulatora (test dla dużego obciążenia)
- Oczyszczenie klem akumulatora
Co 30 tys. km
- Wymiana oleju silnikowego i filtra oleju, jeśli stosowany jest olej Long Life
Co dwa lata
- Wymiana płynu hamulcowego
- Wymiana filtra kabinowego
- Wymiana filtra osuszacza (w autach z klimatyzacją)
- Wymiana płynu chłodniczego (jeśli stosowany jest uniwersalny)
Co 60000 km
- Wymiana oleju przekładniowego i filtra oleju w skrzyni DSG
- Kontrola stanu podwozia samochodu pod kątem uszkodzeń i korozji
Co 90 tys. km lub 4 lata
- Wymiana filtra powietrza
- Kontrola silnika, skrzyni biegów, półosi pod kątem wycieków oleju
- Wymiana filtra paliwa
- Kontrola stanu układu chłodniczego pod kątem wycieków
- Kontrola stężenia środka zapobiegającego zamarzaniu (jeśli stosowany jest koncentrat)
- Sprawdzenie układu paliwowego: przewodów, rurek i połączeń elektrycznych
- Sprawdzenie poziomu oleju w skrzyni biegów, uzupełnienie poziomu w razie potrzeby
- Sprawdzenie stanu przewodów układu hamulcowego pod kątem uszkodzeń
- Sprawdzenie stanu układu kierowniczego pod kątem zużycia eksploatacyjnego i wycieków
Co 100 tys. km
- Wymiana oleju przekładniowego w 5 i 6 biegowej skrzyni manualnej
- Wymiana świec żarowych (komplet)
Co 4 lata
- Sprawdzenie przydatności środka do łatania opon
Co 120 tys. km lub co 4 lata
- Wymiana paska rozrządu i pompy cieczy chłodzącej
- Kontrola stanu pozostałych elementów napędu rozrządu, wymiana w razie potrzeby
- Sprawdzenie stanu układu wydechowego (szczelność, mocowanie itd. )
- Sprawdzenie zamków, zawiasów i ograniczników, nasmarowanie ich
Co 150 tys. km
- Kontrola filtra cząstek stałych DPF, jeśli występuje (od 2006 – BLS, od 2008 - BXJ)
Co 240 tys. km
- Wymiana koła pasowego napinacza paska rozrządu
OLEJE I PŁYNY EKSPLOATACYJNE – ILOŚĆ I SPECYFIKACJE
- Olej silnikowy – max 3. 8 l – zalecany VW 505 01, alternatywny SAE 5W-50, SAE 10W-50, SAE 10W-60
- Olej silnikowy Long Life – max 3. 8 l – zalecany VW 507 00, alternatywny SAE OW–30
- Olej przekładniowy – pięciobiegowa manualna – 2. 1 l, sześciobiegowa manualna– 1. 9 l, zalecany – G 052 726 A2
- Olej przekładniowy do skrzyni DSG - 7. 2 l –
Typ 02E - zalecany VW G 052 182
Typ 09G – zalecany VW G 052 025
- Płyn chłodniczy – 8 l – zalecany koncentrat VW
- Płyn hamulcowy – zalecany VW 501 14, alternatywny DOT 4
2. VW GOLF VI 1. 6 TDI (90/105 KM)– WYSOKOPRĘŻNY (CAYC/CAYB)
PLAN SERWISOWY:
Co 15 tys. km lub co rok
- Wymiana oleju silnikowego i filtra oleju
- Sprawdzenie grubości klocków i tarcz hamulcowych
Co rok
- Serwisowanie klimatyzacji – sprawdzenie wydajności, szczelności i uzupełnienie czynnika chłodzącego oraz oleju mineralnego
Co dwa lata
- Wymiana osuszacza w autach z klimatyzacją
- Wymiana płynu hamulcowego
- Wymiana płynu chłodniczego, jeśli używany jest uniwersalny
- Sprawdzenie szczelności i działania mechanizmu szyberdachu (jeśli występuje), nasmarowanie, udrożnienie odpływów
- Wymiana filtra kabinowego
Co 30 tys. km
- Wymiana oleju silnikowego i filtra oleju, jeśli stosowany jest Olej Long Life
- Kontrola szczelności przewodów olejowych turbosprężarki
- Sprawdzenie poziomu płynu hamulcowego
- Kontrola przewodów (stałych i elastycznych) oraz pompy układu hamulcowego pod kątem wycieków
- Sprawdzenie terminu przydatności uszczelniacza do opon
- Kontrola szczelności układu chłodniczego
- Sprawdzenie stężenia środka zapobiegającego zamarzaniu, jeśli używany jest koncentrat płynu chłodniczego VW
- Sprawdzenie stanu filtra cząstek stałych DPF (pierwsza kontrola po 150 tys. km, dalej co 30 tys. km)
- Wymiana filtra paliwa (pierwsza wymiana po 150 tys. km).
- Kontrola szczelności skrzyń biegów (i półosi napędowych) – automatycznych i manualnych
- Sprawdzenie stanu przegubów kulowych układu kierowniczego (końcówki drążka itd. ) oraz gumowych osłon przegubów – wymiana w razie uszkodzeń
- Sprawdzenie stanu akumulatora, oczyszczenie klem
Co 30 tys. km
- Kontrola silnika pod kątem wycieków oleju
- Sprawdzenie stanu pasków wieloklinowych, wymiana w razie potrzeby
- Kontrola szczelności przewodów i połączeń układu paliwowego
- Sprawdzenie stanu układu wydechowego
Co 60 tys. km
- Sprawdzenie poprawności pracy dysz spryskiwaczy przedniej szyby i układu myjącego przednie reflektory, jeśli występuje
- Kontrola podwozia pod kątem uszkodzeń i ataków korozji
- Kontrola okablowania pod samochodem (uszkodzenia, poprawne ułożenie)
- Sprawdzenie poprawności pracy drzwi, nasmarowanie mechanizmów
- Wymiana oleju przekładniowego i filtra oleju w przekładni DSG
Co 90 tys. km
- Wymiana filtra powietrza
Co 120 tys. km
- Wymiana świec żarowych
Co 180 tys. km
- Wymiana paska rozrządu
- Wymiana pompy cieczy chłodzącej
- Wymiana napinacza paska rozrządu
OLEJE I PŁYNY EKSPLOATACYJNE – ILOŚĆ I SPECYFIKACJE
- Olej silnikowy – 4. 3 l – zalecany VW 507 00, alternatywny 5W30
- Olej przekładniowy do skrzyni manualnej – 1. 7 l (1. 9 l po remoncie) –
do skrzyni sześciobiegowej 02Q - zalecany VW G 052 171 A2
do 0A4 – VW G 052 512 A2
- Olej przekładniowy do skrzyni DSG – G 052 512 A2
- Płyn chłodniczy – 8 l – zalecany koncentrat TL VW 774 G
- Klimatyzacja – czynnik R134a - 525 g, olej 110 ml
3. VOLGSWAGEN PASSAT B6 1. 4 TSI (122 KM) BENZYNA
PLAN SERWISOWY:
Co 15 tys. km lub co rok
- Wymiana oleju silnikowego i filtra oleju
Co rok
- Serwis układu klimatyzacji (jeśli występuje) – sprawdzenie szczelności, wydajności, uzupełnienie czynnika i oleju mineralnego
- Sprawdzenie stanu łańcucha rozrządu i napinacza – wymiana w razie konieczności
Co dwa lata
- Sprawdzenie silnika pod kątem wycieków (pierwsza kontrola po 36 miesiącach, kolejne co 24)
- Wymiana płynu hamulcowego (pierwsza po 36 miesiącach)
- Wymiana płynu chłodniczego, jeśli stosowany jest uniwersalny
- Sprawdzenie stanu pasków wieloklinowych i ich napinaczy – wymiana w razie konieczności
Co 30 tys. km
- Kontrola grubości tarcz i klocków hamulcowych
- Sprawdzenie stanu przewodów hamulcowych oraz pompy pod kątem wycieków
- Kontrola stanu akumulatora
- Wymiana oleju silnikowego Long Life wraz z filtrem oleju
Co 60 tys. km
- Wymiana świec zapłonowych (zalecane VW 101 905 626)
- Wymiana oleju przekładniowego i filtra oleju w skrzyniach DSG
- Kontrola stanu układu wydechowego
- Kontrola szczelności układu chłodniczego
- Sprawdzenie stężenia środka zapobiegającego zamarzaniu (jeśli stosowany jest koncentrat VW)
- Kontrola wizualna węży (w tym paliwowych) oraz przewodów i połączeń elektrycznych
- Sprawdzenie szczelności skrzyni biegów
- Sprawdzenie stanu gumowych osłon przegubów
- Sprawdzenie elementów układu kierowniczego (przekładnia, końcówki drążków) pod kątem wycieków i uszkodzeń osłon
- Wymiana filtra kabinowego
- Sprawdzenie poprawności pracy szyberdachu (jeśli występuje) – oczyszczenie, nasmarowanie, udrożnienie odpływów
- Kontrola podwozia pod kątem uszkodzeń i korozji
- Nasmarowanie zawiasów drzwiowych
Co 90 tys. km
- Wymiana filtra powietrza
- Sprawdzenie poprawności pracy dysz spryskiwaczy i układy myjącego reflektory, jeśli występuje
Co 100 tys. km
- Wymiana oleju w skrzyni manualnej
OLEJE I PŁYNY EKSPLOATACYJNE – ILOŚĆ I SPECYFIKACJE
- Olej silnikowy – 3, 6 l
Standardowy – zalecany VW 502-00
alternatywny SAE 5W-30, SAE 5W-40, SAE 10W-30
LongLife – zalecany VW 504 00
- Płyn chłodniczy – 5, 6 l
Auta do 2007 – zalecany koncentrat VW 774F (G12+)
Auta od 2008 – zalecany koncentrat VW 774G (G12++)
- Olej przekładniowy do 6 biegowej skrzyni manualnej – 2, 1 l – zalecany VW G 052 171 A2
- Olej przekładniowy do 7 biegowej skrzyni DSG (OAM) – 2, 7 l – zalecany VW G 052 171 A2
- Czynnik chłodniczy klimatyzacji - 600g, olej sprężarki – od 110 do 140 ml, w zależności od typu
Typowe usterki popularnych modeli VOLKSWAGEN
1. 9 TDI (90 /105 KM)
- Trzeszczenie elementów wnętrza, stukająca półka bagażnika
- Silniki bardzo czułe na jakość tankowanego paliwa a także na jakość oleju silnikowego – warto stosować olej zalecany przez producenta i stale kontrolować jego poziom.
- Uszkodzenia turbosprężarek – wszystkie można regenerować w profesjonalnych warsztatach
- Drogie awarie układu wtryskowego, powodowane przez zanieczyszczone paliwo, albo zużycie eksploatacyjne
- Problemy z pompą cieczy chłodzącej – trzeba pamiętać, aby mechanik wymieniał ją zawsze przy wymianie rozrządu
- Awarie pomp paliwa
- Wielowahaczowe zawieszenie tylnej osi wymaga częstej kontroli i regulacji zbieżności kół, inaczej dochodzi do szybkiego zniszczenia opon. W przypadku zauważenia nierównomiernego zużycia się bieżnika opon, wyczucia pogorszenia komfortu jazdy albo ściągania auta, warto jak najszybciej odwiedzić warsztat, w którym ustawia się zbieżność.
- Zużywanie się łączników stabilizatora i sworzni wahaczy
- Psucie się przepływomierzy powietrza
- Problemy z działaniem centralnego zamka, elektrycznie sterowanych szyb i innych elementów wyposażenia kabiny
2. VW GOLF VI - 1. 6 TDI (90/105 KM)
- Silnik bardzo wrażliwy na jakość tankowanego paliwa – zanieczyszczone powoduje kosztowną awarię wtryskiwaczy piezoelektrycznych firmy Siemens. Nie można ich regenerować. Także zużycie eksploatacyjne wtryskiwaczy (150 200 tys. km) wymaga kosztownej inwestycji.
- Zapychanie filtra DPF (głównie na skutek częstej jazdy po mieście).
- Wysoki koszt wymiany turbosprężarek (można je regenerować
- Wysoki koszt wymiany dwumasowego koła zamachowego. Jeśli podczas włączania lub wyłączania silnika auto zacznie wydawać odgłosy spod maski, a do tego zaczną być wyczuwalne drgania, trzeba jak najszybciej odwiedzić warsztat. Awaria będzie się nasilać, doprowadzi do zniszczenia sprzęgła i skrzyni biegów.
- Wycieki oleju – obniżający się jego poziom a także plamy pod silnikiem powinny skłonić właściciela do jak najszybszego odwiedzenia warsztatu
- Problemy z oprogramowaniem sterującym silnika (kłopoty z rozruchem zimnej jednostki)
- Awarie przełącznika kierunkowskazów
3. VW PASSAT B6 – 1. 4 TSI (122 KM)
- Naloty korozji na tylnej klapie I na elementach układu wydechowego
- Problemy z łańcuchem rozrządu i wadliwą pracą jego napinacza. Często łańcuch wytrzymuje zaledwie 60 tys. km przebiegu. Wszelakie metaliczne odgłosy spod maski powinny skierować właściciela auta do warsztatu. Rozciągniecie łańcucha spowowuje utratę synchronizacji przez silnik i jego zniszczenie. Komplet łańcucha jest drogi.
- Zastosowany w silniku wtrysk bezpośredni jest bardzo czuły na jakość tankowanego paliwa, w przypadku zanieczyszczenia koszt wymiany jest bardzo wysoki.
- W silnikach z początku produkcji pękały tłoki – bardzo duży koszt naprawy.
- Awarie i wysoki koszt wymiany turbosprężarki – można ją regenerować.
- Problemy z modułem blokady kierownicy – uniemożliwia uruchomienie samochodu, auto do serwisu trzeba transportować na lawecie.
- Awarie oprogramowania w skrzyniach DSG
- Centralka sterowania reflektorami ksenon (nie występują w każdej wersji)
- Rolnicy. pl -
- Maszyny rolnicze
- Landini
- Landini 4-080D
więcej zdjęć
Opinie Landini 4-080D
Ocena (Liczba ocen: 7)
9/10
Ocena ogólna
Oceń ten model
Dodaj zdjęcieZdjęcia Landini 4-080D
Powiększ zdjęcie
Opis Landini 4-080D
Landini 4-080D to ciągnik produkcji włoskiej o mocy 76 KM o nowoczesnym wyglądzie. Prostota i ergonomiczne wykonanie powodują, że jest on mało uciążliwy podczas pracy.
Dane techniczne: Landini 4-080D
Drukuj
Silnik i skrzynia biegów
- Typ silnika
- DEUTZ C4DT55 TIER4 FINAL
Osiągi
Hydraulika i układ hamulcowy
POKAŻ WIĘCEJ
Pozostałe modele Landini Wszystkie modele
Zobacz wszystkie Ostatnio dodane maszyny rolnicze
Farmtrac 9120 DTn V
Producent: Farmtrac
dodano: 18-02-2022
Farmtrac 9120DTn V jeszcze do niedawna to był ciągnik o największej mocy w rodzinie Farmtrac. 112KM i...Farmtrac 9130 DTn V
NOWOŚĆ Farmtrac 9130DTn V to obecnie ciągnik o największej mocy w rodzinie Farmtrac. 122KM i najbardziej...Case IH Axial-Flow 5150
Producent: CASE IH
dodano: 07-02-2022
Kombajny Axial-Flow serii 150 stanowią idealne połączenie prostoty, wydajności i niezawodności....