Dane techniczne serwisu 2vv Hr95 080

Dane techniczne serwisu 2vv Hr95 080 są przeznaczone do zasilania sprzętu serwisowego i przemysłowego z siecią niskonapięciową. Składają się z transformatora, dzielnika napięcia, przekaźnika i systemu bezpieczeństwa. Transformator wykorzystuje dużą moc i jest w stanie dostarczyć do 100 A na układ. Dzielnik napięcia dzieli napięcie na trzy fazy, a przekaźnik steruje przesyłanymi do urządzenia przemysłowego prądami. System bezpieczeństwa zapobiega wyłączaniu się sprzętu w przypadku przeciążenia lub zbyt niskiego napięcia. Serwis 2vv Hr95 080 jest idealny do zasilania dużych, wysokonapięciowych urządzeń przemysłowych, takich jak komputery, sieci i inne sprzęty.

Ostatnia aktualizacja: Dane techniczne serwisu 2vv Hr95 080


Toyota to japoński producent samochodów osobowych i użytkowych, jeden z największych na świecie. Firma istnieje od 1918 roku, a motoryzacją zajęła się w 1933 roku. Toyota Motor Corporation, bo tak brzmi pełna nazwa firmy, ma siedzibę na terenie Japonii i wiele oddziałów na terenie kilkunastu państw świata – w Azji, Europie i Ameryce Północnej. Samochody Toyoty cenione są za bardzo wysoki poziom niezawodności. Firma jest też prekursorem i światowym liderem w dziedzinie napędów hybrydowych. Najpopularniejszym modelem w historii firmy jest Corolla, najliczniej produkowane auto kompaktowe świata. Wiele modeli jest sprzedawanych tylko na określonych rynkach, np. w Japonii, Europie i USA. Poza Corollą, najpopularniejsze modele Toyoty to Yaris, Avensis, RAV4 i Hilux.

Najbardziej popularne modele Toyota– plan serwisowy i płyny eksploatacyjne

1. TOYOTA AURIS/COROLLA (od 2007) 1. 4 VVT-i (97KM) – benzyna


PLAN SERWISOWY:


Co 15 tys. km lub co rok

  • Wymiana oleju silnikowego i filtra oleju
  • Kontrola stanu filtra powietrza, wymiana w razie konieczności
  • Kontrola stanu paska wieloklinowego, wymiana w razie konieczności (pierwsza kontrola po przebiegu 105 tys. km, potem co 15 tys. km)
  • Sprawdzenie grubości tarcz i klocków hamulcowych, wymiana w razie konieczności
  • Kontrola wszystkich złącz kulowych
  • Sprawdzenie stanu akumulatora, oczyszczenie klem
  • Wymiana filtra kabinowego, oczyszczenie jego obudowy
  • Przegląd wycieraczek i dysz spryskiwaczy


Co rok

  • Serwis klimatyzacji (jeśli występuje) – kontrola wydajności, szczelności, odgrzybianie, uzupełnienie poziomu czynnika i oleju mineralnego


Co dwa lata

  • Wymiana płynu hamulcowego
  • Wymiana płynu chłodniczego, jeśli używany jest uniwersalny
  • Kontrola szczelności układu chłodzenia i stężenia środka przeciwko zamarzaniu


Co 30 tys. km

  • Kontrola elementów układu paliwowego (węże, złącza) pod kątem właściwego mocowania i uszkodzeń
  • Kontrola układu wydechowego – mocowania, wycieki, korozja, ustawienia wylotu, osłony cieplne
  • Sprawdzenie poziomu płynu do sprzęgła, uzupełnienie w razie konieczności
  • Kontrola osłon gumowych i połączeń
  • Sprawdzenie sprawności układu sterowania
  • Sprawdzenie linek i przewodów hamulcowych
  • Kontrola nadwozia pod kątem korozji
  • Kontrola podwozia pod kątem korozji i uszkodzeń szczeliwa


Co 60 tys. km

  • Wymiana filtra powietrza
  • Wymiana świec zapłonowych
  • Sprawdzenie szczelności ręcznej skrzyni biegów i poziomu oleju przekładniowego, wymiana w razie potrzeby


Co 90 tys. km

  • Wymiana płynu chłodzącego o długim okresie przydatności (pierwsza wymiana po 150 tys. km, potem co 90 tys. km)
  • Kontrola luzów zaworowych, regulacja w razie potrzeby


Co 100 tys. km

  • Wymiana oleju przekładniowego w skrzyni manualnej


OLEJE I PŁYNY EKSPLOATACYJNE – SPECIKACJE I ILOŚCI:

  • Olej silnikowy – 3. 7 l – SAE 5W-30, SAE 10W – 30
  • Płyn chłodniczy – 6, 0 l- zalecane chłodziwo Toyota SLLC
  • Olej przekładniowy – 1, 9 l- SAE 75W-90
  • Płyn hamulcowy – DOT4
  • Płyn do sprzęgła – DOT4
  • Czynnik chłodniczy – R134a


2. TOYOTA AVENSIS III 2. 0 D-4D (126 KM) – wysokoprężny


PLAN SERWISOWY:


Co rok lub co 15 tys. km

  • Wymiana oleju silnikowego i filtra oleju
  • Kontrola filtra powietrza, wymiana w razie potrzeby
  • Sprawdzenie układu paliwowego – węży, mocowań itd.
  • Kontrola układu wydechowego – mocowanie, ustawienie wylotu, wycieki, korozja, osłony cieplne
  • Kontrola stanu pasków wielorowkowych (pierwsza po 105 tys. km, kolejne co 15 tys. km), wymiana w razie konieczności. Sprawdzenie stanu napinacza paska wielorowkowego
  • Kontrola stanu łańcucha rozrządu (pierwsza po 105 tys. km)


Co rok

  • Serwis klimatyzacji (wydajność, szczelność, odgrzybianie, poziom oleju i czynnika) jeśli występuje w danym aucie


Co dwa lata

  • Wymiana płynu hamulcowego
  • Wymiana płynu chłodniczego, jeśli stosowany jest uniwersalny


Co 30 tys. km

  • Kontrola chłodnicy pod kątem uszkodzeń i nieszczelności
  • Sprawdzenie stanu filtra cząstek stałych DPF
  • Sprawdzenie dźwigni ręcznej przekładni sześciobiegowej, regulacja w razie potrzeby
  • Wymiana płynu w sprzęgle hydraulicznym
  • Sprawdzenie układu kierowniczego pod kątem luzów, zużycia, uszkodzeń i wycieków z uwzględnieniem przekładni kierowniczej, jej osłon a także końcówek drążków kierowniczych
  • Sprawdzenie stanu hamulca postojowego, regulacja w razie potrzeby
  • Sprawdzenie przewodów i połączeń układu hamulcowego pod kątem szczelności, zużycia, korozji a także właściwego mocowania
  • Kontrola grubości tarcz i klocków hamulcowych
  • Kontrola działania pedału hamulca
  • Sprawdzenie stanu złącz kulowych i wszystkich osłon gumowych
  • Wymiana filtra kabinowego i oczyszczenie jego obudowy
  • Sprawdzenie nadwozia pod kątem korozji
  • Sprawdzenie podwozia pod kątem korozji i uszkodzeń szczeliwa


Co 30 – 60 tys. km

  • Wymiana oleju przekładniowego w skrzyni automatycznej (producent nie precyzuje interwału wymiany)


Co 60 tys. km

  • Wymiana filtra powietrza
  • Wymiana filtra paliwa
  • Kontrola stanu katalizatora
  • Sprawdzenie stanu przekładni manualnej, kontrola poziomu oleju, korka wlewu i uszczelki, sprawdzenie pod kątem wycieków


Co 90 tys. km

  • Wymiana chłodziwa – jeśli stosowany jest zalecany koncentrat (pierwsza po 150 tysiącach km, potem co 90 tys. km)


Co 100 tys. km

  • Wymiana oleju w skrzyni manualnej (producent nie wymaga)


Co 195 tys. km lub co 10 lat

  • Wymiana pompy próżniowej układu wspomagania hamowania


OLEJE I PŁYNY EKSPLOATACYJNE – SPECIKACJE I ILOŚĆ:

  • Olej silnikowy – 6, 3 l - ACEA C2 SAE 0W-30 / SAE 5W – 30 (do aut z DPF) / Alternatywny – ACEA B1 – SAE 0W – 30 / 5W – 30
  • Płyn przekładniowy do skrzyni manualnej – 2, 3 l - API GL-4 SAE 75W-90
  • Płyn przekładniowy do skrzyni automatycznej – Toyota WS
  • Płyn hamulcowy – DOT 3 / DOT 4 – FMVSS116
  • Płyn do sprzęgła – DOT 3 / DOT 4 - - FMV SS116
  • Czynnik chłodniczy – HFC-134a / olej ND Oil 8
  • Płyn chłodniczy – 7, 4 l (bez podgrzewania elektrycznego), 7, 8 l (z podgrzewaniem) – zalecany koncentrat Toyota SLLC


Czytaj więcej

Prosty element zawieszenia, który się często psuje – wymiana łącznika stabilizatora


3. TOYOTA YARIS II 1. 0 (70 KM) benzynowy


PLAN SERWISOWY:


Co 15 tys. km lub co rok

  • Wymiana oleju silnikowego i filtra oleju
  • Kontrola silnika pod kątem wycieków
  • Wymiana podkładki uszczelniającej korka spustowego oleju
  • Kontrola stanu łańcucha rozrządu (pierwsza po 105 tys. km)
  • Kontrola stanu paska wieloklinowego (pierwsza po 105 tys. km), oraz jego napinacza, wymiana w razie konieczności
  • Przegląd hamulców – działanie pedału, grubość tarcz i klocków
  • Sprawdzenie stanu, działania i mocowań pasów bezpieczeństwa


Co dwa lata

  • Wymiana uniwersalnego płynu chłodniczego (jeśli taki jest stosowany)


Co 30 tys. km

  • Sprawdzenie stanu filtra powietrza, wymiana w razie potrzeby
  • Kontrola układu chłodzenia – poziom płynu, szczelność przewodów, połączenia itd.
  • Sprawdzenie zawartości płynu zapobiegającego zamarzaniu
  • Sprawdzenie stanu przewodów i podłączeń układu paliwowego
  • Kontrola szczelności skrzyni biegów, sprawdzenie ilości płynu przekładniowego, uzupełnienie w razie potrzeby
  • Sprawdzenie stanu układu kierowania – osłony, wycieki, luzy, mocowanie itd.
  • Weryfikacja stanu zawieszenia – wycieki, mocowania, luzy, elementy gumowe
  • Sprawdzenie stany złącz kulowych
  • Kontrola akumulatora, oczyszczenie klem jeśli konieczne
  • Sprawdzenie stanu filtra kabinowego, wymiana w razie konieczności
  • Weryfikacja stanu nadwozia i podwozia pod kątem nalotów korozji
  • Sprawdzenie warstwy ochronnej podwozia


Co 60 tys. km

  • Wymiana standardowych świec zapłonowych
  • Sprawdzenie stanu układu wydechowego pod kątem wycieków, uszkodzeń i korozji, sprawdzenie właściwego mocowania i ustawienia wylotu
  • Wymiana filtra powietrza
  • Wymiana oleju w ręcznej skrzyni biegów
  • Kontrola stanu paska wielorowkowego, wymiana w razie konieczności


Co 60 tys. km lub co 4 lata

  • Wymiana płynu hamulcowego (pierwsza po 30 tys. km)

Co 90 tys. km

  • Wymiana świece zapłonowe (zalecane irydowe/platynowe
  • Wymiana koncentratu chłodzącego (pierwsza po 150 tys. km,. kolejne co 90 tys. km

    • Kontrola luzów zaworowych, regulacja w razie potrzeby (głośna praca)


    Po 10 latach

    • Kontrola stanu poduszek powietrznych, kolejne co 2 lata


    OLEJE I PŁYNY EKSPLOATACYJNE – SPECIKACJE I ILOŚCI:

    • Olej silnikowy – 3, 1 l - API SL/SM / ILSAC – SAE 5W-30 / SAE 10W-30
    • Płyn chłodniczy – 4, 5 l - koncentrat Toyota SLLC
    • Olej do ręcznej skrzyni biegów – 1, 7 l - API GL4 75W-90
    • Płyn hamulcowy – DOT4
    • Płyn do sprzęgła – DOT4


    Typowe usterki w popularnych samochodach Toyota


    1. TOYOTA AURIS / COROLLA (od 2007) 1. 4 VVT-i (97KM) – benzyna

    • Awarie cewek zapłonowych po dużych przebiegach. Awaria objawia się osłabieniem auta i szarpaniem przy przyspieszaniu oraz samoistnym, w czasie jazdy. Tolerowanie awarii prowadzi do zniszczenia katalizatorów. Wymiana cewek w warsztacie jest prosta i szybka.
    • Łatwy do zarysowania lakier
    • Rdza na progach


    2. 0 D-4D (126 KM) – wysokoprężny

    • Uszkodzenia tulei cylindrów po przebiegu 150 tys. km
    • Typowe dla silników Diesla drogie usterki – wtryskiwacze, dwumasowe koło zamachowe, turbosprężarka, zawór EGR. Wysoki koszt części zamiennych.
    • Problemy z nietrwałymi uszczelkami drzwi
    • Awarie centralnego zamka


    3. 0 VVT - I (69 KM) benzynowy

    • Awarie zautomatyzowanej skrzyni biegów objawiające się szarpaniem w czasie jazdy. Trzeba jak najszybciej odwiedzić warsztat. Wersja ze zautomatyzowaną skrzynią jest dość rzadka na rynku.
    • Awarie czujników ABS
    • Problemy z działaniem elektrycznie sterowanych lusterek
    • Nietrwałe uszczelki w drzwiach


    Czytaj więcej

    Jak dobrze kupić samochód używany w USA?

Volkswagen to niemiecki koncern produkujący samochody osobowe i użytkowe, jeden z największych na świecie. Volkswagen jest właścicielem marek Audi, Seat, Skoda i Porsche, przy produkcji których wykorzystywane są wspólne podzespoły, układy i elementy konstrukcyjne. Siedziba Volkswagena znajduje się w Wolsburgu w Niemczech. Firma produkuje swoje samochody w wielu krajach świata, między innymi w Niemczech, Polsce, Hiszpanii, Czechach, na Węgrzech, i w Chinach. Producent miał i ma w swojej ofercie wiele modeli, uznanych za kultowe, które powstały w milionach sztuk (np. Garbus). Najpopularniejsze modele współczesne to Golf, Polo, Passat oraz użytkowy Transporter.


Najbardziej popularne modele – plan serwisowy, oleje i płyny eksploatacyjne


1. VW GOLF V - 1. 9 TDI (90 KM/105 KM) WYSOKOPRĘŻNY


PLAN SERWISOWY:


Co 15 tys. km lub co rok

  • Wymiana oleju silnikowego wraz z filtrem oleju


Co rok

  • Kontrola i dezynfekcja układu klimatyzacji (jeśli występuje)


Co 30 tys. km lub 2 lata

  • Skontrolowanie stanu paska rozrządu i napinacza
  • Sprawdzenie stanu paska wieloklinowego, wymiana w razie oznak zużycia
  • Sprawdzenie stanu klocków i tarcz hamulcowych
  • Sprawdzenie stanu świec żarowych
  • Skontrolowanie stanu akumulatora (test dla dużego obciążenia)
  • Oczyszczenie klem akumulatora


Co 30 tys. km

  • Wymiana oleju silnikowego i filtra oleju, jeśli stosowany jest olej Long Life


Co dwa lata

  • Wymiana płynu hamulcowego
  • Wymiana filtra kabinowego
  • Wymiana filtra osuszacza (w autach z klimatyzacją)
  • Wymiana płynu chłodniczego (jeśli stosowany jest uniwersalny)


Co 60000 km

  • Wymiana oleju przekładniowego i filtra oleju w skrzyni DSG
  • Kontrola stanu podwozia samochodu pod kątem uszkodzeń i korozji


Co 90 tys. km lub 4 lata

  • Wymiana filtra powietrza
  • Kontrola silnika, skrzyni biegów, półosi pod kątem wycieków oleju
  • Wymiana filtra paliwa
  • Kontrola stanu układu chłodniczego pod kątem wycieków
  • Kontrola stężenia środka zapobiegającego zamarzaniu (jeśli stosowany jest koncentrat)
  • Sprawdzenie układu paliwowego: przewodów, rurek i połączeń elektrycznych
  • Sprawdzenie poziomu oleju w skrzyni biegów, uzupełnienie poziomu w razie potrzeby
  • Sprawdzenie stanu przewodów układu hamulcowego pod kątem uszkodzeń
  • Sprawdzenie stanu układu kierowniczego pod kątem zużycia eksploatacyjnego i wycieków


Co 100 tys. km

  • Wymiana oleju przekładniowego w 5 i 6 biegowej skrzyni manualnej
  • Wymiana świec żarowych (komplet)


Co 4 lata

  • Sprawdzenie przydatności środka do łatania opon


Co 120 tys. km lub co 4 lata

  • Wymiana paska rozrządu i pompy cieczy chłodzącej
  • Kontrola stanu pozostałych elementów napędu rozrządu, wymiana w razie potrzeby
  • Sprawdzenie stanu układu wydechowego (szczelność, mocowanie itd. )
  • Sprawdzenie zamków, zawiasów i ograniczników, nasmarowanie ich


Co 150 tys. km

  • Kontrola filtra cząstek stałych DPF, jeśli występuje (od 2006 – BLS, od 2008 - BXJ)


Co 240 tys. km

  • Wymiana koła pasowego napinacza paska rozrządu


OLEJE I PŁYNY EKSPLOATACYJNE – ILOŚĆ I SPECYFIKACJE

  • Olej silnikowy – max 3. 8 l – zalecany VW 505 01, alternatywny SAE 5W-50, SAE 10W-50, SAE 10W-60
  • Olej silnikowy Long Life – max 3. 8 l – zalecany VW 507 00, alternatywny SAE OW–30
  • Olej przekładniowy – pięciobiegowa manualna – 2. 1 l, sześciobiegowa manualna– 1. 9 l, zalecany – G 052 726 A2
  • Olej przekładniowy do skrzyni DSG - 7. 2 l –

Typ 02E - zalecany VW G 052 182

Typ 09G – zalecany VW G 052 025

  • Płyn chłodniczy – 8 l – zalecany koncentrat VW
  • Płyn hamulcowy – zalecany VW 501 14, alternatywny DOT 4


2. VW GOLF VI 1. 6 TDI (90/105 KM)– WYSOKOPRĘŻNY (CAYC/CAYB)


PLAN SERWISOWY:


Co 15 tys. km lub co rok

  • Wymiana oleju silnikowego i filtra oleju
  • Sprawdzenie grubości klocków i tarcz hamulcowych


Co rok

  • Serwisowanie klimatyzacji – sprawdzenie wydajności, szczelności i uzupełnienie czynnika chłodzącego oraz oleju mineralnego


Co dwa lata

  • Wymiana osuszacza w autach z klimatyzacją
  • Wymiana płynu hamulcowego
  • Wymiana płynu chłodniczego, jeśli używany jest uniwersalny
  • Sprawdzenie szczelności i działania mechanizmu szyberdachu (jeśli występuje), nasmarowanie, udrożnienie odpływów
  • Wymiana filtra kabinowego


Co 30 tys. km

  • Wymiana oleju silnikowego i filtra oleju, jeśli stosowany jest Olej Long Life
  • Kontrola szczelności przewodów olejowych turbosprężarki
  • Sprawdzenie poziomu płynu hamulcowego
  • Kontrola przewodów (stałych i elastycznych) oraz pompy układu hamulcowego pod kątem wycieków
  • Sprawdzenie terminu przydatności uszczelniacza do opon
  • Kontrola szczelności układu chłodniczego
  • Sprawdzenie stężenia środka zapobiegającego zamarzaniu, jeśli używany jest koncentrat płynu chłodniczego VW
  • Sprawdzenie stanu filtra cząstek stałych DPF (pierwsza kontrola po 150 tys. km, dalej co 30 tys. km)
  • Wymiana filtra paliwa (pierwsza wymiana po 150 tys. km).
  • Kontrola szczelności skrzyń biegów (i półosi napędowych) – automatycznych i manualnych
  • Sprawdzenie stanu przegubów kulowych układu kierowniczego (końcówki drążka itd. ) oraz gumowych osłon przegubów – wymiana w razie uszkodzeń
  • Sprawdzenie stanu akumulatora, oczyszczenie klem


Co 30 tys. km

  • Kontrola silnika pod kątem wycieków oleju
  • Sprawdzenie stanu pasków wieloklinowych, wymiana w razie potrzeby
  • Kontrola szczelności przewodów i połączeń układu paliwowego
  • Sprawdzenie stanu układu wydechowego


Co 60 tys. km

  • Sprawdzenie poprawności pracy dysz spryskiwaczy przedniej szyby i układu myjącego przednie reflektory, jeśli występuje
  • Kontrola podwozia pod kątem uszkodzeń i ataków korozji
  • Kontrola okablowania pod samochodem (uszkodzenia, poprawne ułożenie)
  • Sprawdzenie poprawności pracy drzwi, nasmarowanie mechanizmów
  • Wymiana oleju przekładniowego i filtra oleju w przekładni DSG


Co 90 tys. km

  • Wymiana filtra powietrza


Co 120 tys. km

  • Wymiana świec żarowych


Co 180 tys. km

  • Wymiana paska rozrządu
  • Wymiana pompy cieczy chłodzącej
  • Wymiana napinacza paska rozrządu


OLEJE I PŁYNY EKSPLOATACYJNE – ILOŚĆ I SPECYFIKACJE

  • Olej silnikowy – 4. 3 l – zalecany VW 507 00, alternatywny 5W30
  • Olej przekładniowy do skrzyni manualnej – 1. 7 l (1. 9 l po remoncie) –

do skrzyni sześciobiegowej 02Q - zalecany VW G 052 171 A2
do 0A4 – VW G 052 512 A2

  • Olej przekładniowy do skrzyni DSG – G 052 512 A2
  • Płyn chłodniczy – 8 l – zalecany koncentrat TL VW 774 G
  • Klimatyzacja – czynnik R134a - 525 g, olej 110 ml


3. VOLGSWAGEN PASSAT B6 1. 4 TSI (122 KM) BENZYNA


PLAN SERWISOWY:


Co 15 tys. km lub co rok

  • Wymiana oleju silnikowego i filtra oleju


Co rok

  • Serwis układu klimatyzacji (jeśli występuje) – sprawdzenie szczelności, wydajności, uzupełnienie czynnika i oleju mineralnego
  • Sprawdzenie stanu łańcucha rozrządu i napinacza – wymiana w razie konieczności


Co dwa lata

  • Sprawdzenie silnika pod kątem wycieków (pierwsza kontrola po 36 miesiącach, kolejne co 24)
  • Wymiana płynu hamulcowego (pierwsza po 36 miesiącach)
  • Wymiana płynu chłodniczego, jeśli stosowany jest uniwersalny
  • Sprawdzenie stanu pasków wieloklinowych i ich napinaczy – wymiana w razie konieczności


Co 30 tys. km

  • Kontrola grubości tarcz i klocków hamulcowych
  • Sprawdzenie stanu przewodów hamulcowych oraz pompy pod kątem wycieków
  • Kontrola stanu akumulatora
  • Wymiana oleju silnikowego Long Life wraz z filtrem oleju


Co 60 tys. km

  • Wymiana świec zapłonowych (zalecane VW 101 905 626)
  • Wymiana oleju przekładniowego i filtra oleju w skrzyniach DSG
  • Kontrola stanu układu wydechowego
  • Kontrola szczelności układu chłodniczego
  • Sprawdzenie stężenia środka zapobiegającego zamarzaniu (jeśli stosowany jest koncentrat VW)
  • Kontrola wizualna węży (w tym paliwowych) oraz przewodów i połączeń elektrycznych
  • Sprawdzenie szczelności skrzyni biegów
  • Sprawdzenie stanu gumowych osłon przegubów
  • Sprawdzenie elementów układu kierowniczego (przekładnia, końcówki drążków) pod kątem wycieków i uszkodzeń osłon
  • Wymiana filtra kabinowego
  • Sprawdzenie poprawności pracy szyberdachu (jeśli występuje) – oczyszczenie, nasmarowanie, udrożnienie odpływów
  • Kontrola podwozia pod kątem uszkodzeń i korozji
  • Nasmarowanie zawiasów drzwiowych


Co 90 tys. km

  • Wymiana filtra powietrza
  • Sprawdzenie poprawności pracy dysz spryskiwaczy i układy myjącego reflektory, jeśli występuje


Co 100 tys. km

  • Wymiana oleju w skrzyni manualnej


OLEJE I PŁYNY EKSPLOATACYJNE – ILOŚĆ I SPECYFIKACJE

  • Olej silnikowy – 3, 6 l

Standardowy – zalecany VW 502-00

alternatywny SAE 5W-30, SAE 5W-40, SAE 10W-30

LongLife – zalecany VW 504 00

  • Płyn chłodniczy – 5, 6 l

Auta do 2007 – zalecany koncentrat VW 774F (G12+)

Auta od 2008 – zalecany koncentrat VW 774G (G12++)

  • Olej przekładniowy do 6 biegowej skrzyni manualnej – 2, 1 l – zalecany VW G 052 171 A2
  • Olej przekładniowy do 7 biegowej skrzyni DSG (OAM) – 2, 7 l – zalecany VW G 052 171 A2
  • Czynnik chłodniczy klimatyzacji - 600g, olej sprężarki – od 110 do 140 ml, w zależności od typu


Typowe usterki popularnych modeli VOLKSWAGEN


1. 9 TDI (90 /105 KM)

  • Trzeszczenie elementów wnętrza, stukająca półka bagażnika
  • Silniki bardzo czułe na jakość tankowanego paliwa a także na jakość oleju silnikowego – warto stosować olej zalecany przez producenta i stale kontrolować jego poziom.
  • Uszkodzenia turbosprężarek – wszystkie można regenerować w profesjonalnych warsztatach
  • Drogie awarie układu wtryskowego, powodowane przez zanieczyszczone paliwo, albo zużycie eksploatacyjne
  • Problemy z pompą cieczy chłodzącej – trzeba pamiętać, aby mechanik wymieniał ją zawsze przy wymianie rozrządu
  • Awarie pomp paliwa
  • Wielowahaczowe zawieszenie tylnej osi wymaga częstej kontroli i regulacji zbieżności kół, inaczej dochodzi do szybkiego zniszczenia opon. W przypadku zauważenia nierównomiernego zużycia się bieżnika opon, wyczucia pogorszenia komfortu jazdy albo ściągania auta, warto jak najszybciej odwiedzić warsztat, w którym ustawia się zbieżność.
  • Zużywanie się łączników stabilizatora i sworzni wahaczy
  • Psucie się przepływomierzy powietrza
  • Problemy z działaniem centralnego zamka, elektrycznie sterowanych szyb i innych elementów wyposażenia kabiny


2. VW GOLF VI - 1. 6 TDI (90/105 KM)

  • Silnik bardzo wrażliwy na jakość tankowanego paliwa – zanieczyszczone powoduje kosztowną awarię wtryskiwaczy piezoelektrycznych firmy Siemens. Nie można ich regenerować. Także zużycie eksploatacyjne wtryskiwaczy (150 200 tys. km) wymaga kosztownej inwestycji. 
  • Zapychanie filtra DPF (głównie na skutek częstej jazdy po mieście).
  • Wysoki koszt wymiany turbosprężarek (można je regenerować
  • Wysoki koszt wymiany dwumasowego koła zamachowego. Jeśli podczas włączania lub wyłączania silnika auto zacznie wydawać odgłosy spod maski, a do tego zaczną być wyczuwalne drgania, trzeba jak najszybciej odwiedzić warsztat. Awaria będzie się nasilać, doprowadzi do zniszczenia sprzęgła i skrzyni biegów.
  • Wycieki oleju – obniżający się jego poziom a także plamy pod silnikiem powinny skłonić właściciela do jak najszybszego odwiedzenia warsztatu
  • Problemy z oprogramowaniem sterującym silnika (kłopoty z rozruchem zimnej jednostki)
  • Awarie przełącznika kierunkowskazów


3. VW PASSAT B6 – 1. 4 TSI (122 KM)

  • Naloty korozji na tylnej klapie I na elementach układu wydechowego
  • Problemy z łańcuchem rozrządu i wadliwą pracą jego napinacza. Często łańcuch wytrzymuje zaledwie 60 tys. km przebiegu. Wszelakie metaliczne odgłosy spod maski powinny skierować właściciela auta do warsztatu. Rozciągniecie łańcucha spowowuje utratę synchronizacji przez silnik i jego zniszczenie. Komplet łańcucha jest drogi.
  • Zastosowany w silniku wtrysk bezpośredni jest bardzo czuły na jakość tankowanego paliwa, w przypadku zanieczyszczenia koszt wymiany jest bardzo wysoki.
  • W silnikach z początku produkcji pękały tłoki – bardzo duży koszt naprawy.
  • Awarie i wysoki koszt wymiany turbosprężarki – można ją regenerować.
  • Problemy z modułem blokady kierownicy – uniemożliwia uruchomienie samochodu, auto do serwisu trzeba transportować na lawecie.
  • Awarie oprogramowania w skrzyniach DSG
  • Centralka sterowania reflektorami ksenon (nie występują w każdej wersji)
  • Rolnicy. pl
  • -
  • Maszyny rolnicze
  • Landini
  • Landini 4-080D

więcej zdjęć

Opinie Landini 4-080D

Ocena (Liczba ocen: 7)

9/10

Ocena ogólna

Oceń ten model

Dodaj zdjęcieZdjęcia Landini 4-080D

Powiększ zdjęcie

Opis Landini 4-080D

Landini 4-080D to ciągnik produkcji włoskiej o mocy 76 KM o nowoczesnym wyglądzie. Prostota i ergonomiczne wykonanie powodują, że jest on mało uciążliwy podczas pracy.

Dane techniczne: Landini 4-080D

Drukuj

Silnik i skrzynia biegów

Typ silnika
DEUTZ C4DT55 TIER4 FINAL
Pojemność/cm3
2900
Rodzaj paliwa
olej napędowy

Osiągi

Max. moc (KM)
76
Moment obrotowy
300

Hydraulika i układ hamulcowy

Ster. podnośnikiem
mech. /sekw.
Max. udźwig podnośnika (kg)
3400
Hamulec tarczowy
mokry
Sterowanie
hydrauliczne

POKAŻ WIĘCEJ

Pozostałe modele Landini Wszystkie modele

  • Landini 2-045Landini 2-050Landini 2-060Landini 4-060Landini 4-060DLandini 4-070Landini 4-070DLandini 4-075Landini 4-075DLandini 4-080Landini 4-090Landini 4-100Landini 4-105Landini 4525 ISMLandini 4535 VRMLandini 4630 ISMLandini 4645 ISMLandini 4645 VRMLandini 4655 ISMLandini 4655 VRMLandini 5-080H Techno TopLandini 5-090DLandini 5-090D HCLandini 5-090H T4i TechnoLandini 5-090H T4i TopLandini 5-090H TechnoLandini 5-090H TopLandini 5-100DLandini 5-100D HCLandini 5-100H T4i TechnoLandini 5-100H T4i TopLandini 5-100H TechnoLandini 5-100H TopLandini 5-110DLandini 5-110D HCLandini 5-110H T4i TechnoLandini 5-110H T4i TopLandini 5-110H TechnoLandini 5-110H TopLandini 5-115H T4i TechnoLandini 5-115H T4i TopLandini 5-115H TechnoLandini 5-115H TopLandini 6-120CLandini 6-130CLandini 6-140CLandini 6-145Landini 6-145LLandini 6-160Landini 6-160LLandini 6-175Landini 6-175LLandini 6660 ARMLandini 6660 ISRLandini 6675 ARMLandini 6675 ISRLandini 7-145Landini 7-160 T4iLandini 7-165Landini 7-175 T4iLandini 7-185Landini 7-190Landini 7-190 T4iLandini 7-210Landini 7-215 T4iLandini 7-230Landini 7070 ISLandini 7070 IS-ARLandini 7080 ISLandini 7080 IS-ARLandini 7865Landini 8860Landini 8865Landini 90105 ISLandini 90105 IS-ARLandini 9095 ISLandini 9095 IS-ARLandini Alpine 70 GTLandini Alpine 70 STDLandini Alpine 80 GTLandini Alpine 80 STDLandini Alpine 85 GTLandini Alpine 85 STDLandini Landforce 115Landini Landforce 125Landini Landpower 125Landini Landpower 135Landini Landpower 145Landini Landpower 165Landini Mistral 40Landini Mistral 45Landini Mistral 50Landini Mistral 55Landini Multifarm 75Landini Multifarm 80Landini Multifarm 90Landini Powerfarm 100Landini Powerfarm 100 HC STDLandini Powerfarm 110Landini Powerfarm 110 HC RPSLandini Powerfarm 110 HC STDLandini Powerfarm 80Landini Powerfarm 90Landini Powerfarm 90 HC STDLandini Powermondial 110 TechnoLandini Powermondial 110 TopLandini Powermondial 115 TechnoLandini Powermondial 115 TopLandini Powermondial 120 TopLandini Rex 100 FLandini Rex 100 F TopLandini Rex 100 GELandini Rex 100 GTLandini Rex 110 FLandini Rex 110 F TopLandini Rex 110 GELandini Rex 110 GTLandini Rex 120 FLandini Rex 120 F TopLandini Rex 120 GELandini Rex 120 GTLandini Rex 70 FLandini Rex 70 F TechnoLandini Rex 70 F TopLandini Rex 70 GELandini Rex 75 F TechnoLandini Rex 80 FLandini Rex 80 F TechnoLandini Rex 80 F TopLandini Rex 80 GELandini Rex 80 GTLandini Rex 85 FLandini Rex 85 F TechnoLandini Rex 85 F TopLandini Rex 85 GELandini Rex 90 FLandini Rex 90 F TechnoLandini Rex 90 F TopLandini Rex 90 GELandini Rex 90 SLandini Rex 90 VLandini Super 100Landini Super 100BLandini Super 110Landini Super 110BLandini Super 7860Landini Super 7865Landini Super 8860Landini Super 8865Landini Super 90Landini Super 90BLandini Technofarm 70 GTLandini Technofarm 70 STDLandini Technofarm 80 GTLandini Technofarm 80 STDLandnini Rex 90 GT

    Zobacz wszystkie Ostatnio dodane maszyny rolnicze

    Farmtrac 9120 DTn V

    Producent: Farmtrac

    dodano: 18-02-2022

    Farmtrac 9120DTn V jeszcze do niedawna to był ciągnik o największej mocy w rodzinie Farmtrac. 112KM i...

    Farmtrac 9130 DTn V

    NOWOŚĆ Farmtrac 9130DTn V to obecnie ciągnik o największej mocy w rodzinie Farmtrac. 122KM i najbardziej...

    Case IH Axial-Flow 5150

    Producent: CASE IH

    dodano: 07-02-2022

    Kombajny Axial-Flow serii 150 stanowią idealne połączenie prostoty, wydajności i niezawodności....

  • Dane techniczne serwisu 2vv Hr95 080

    Bezpośredni link do pobrania Dane techniczne serwisu 2vv Hr95 080

    Starannie wybrane archiwa oprogramowania - tylko najlepsze! Sprawdzone pod kątem złośliwego oprogramowania, reklam i wirusów

    Ostatnia aktualizacja Dane techniczne serwisu 2vv Hr95 080