Podręcznik dla Administratorów ds. integracji, którzy chcieliby przenieść swoje platformy edukacyjne do aplikacji Captivate Prime
Adobe Captivate Prime jest hostowanym w chmurze, samoobsługowym, zorientowanym na uczniów rozwiązaniem do zarządzania nauczaniem. Firma Adobe umożliwia przedsiębiorstwom przeprowadzenie migracji danych dotyczących szkoleń i treści szkoleniowych z bieżącej platformy edukacyjnej do platformy Captivate Prime.
Duże przedsiębiorstwa mają swoje własne systemy zarządzania nauczaniem lub korzystają z systemów zapewnianych przez strony trzecie. Systemy zawierają treści i dane związane ze szkoleniami. Przedsiębiorstwo kupując usługę Captivate Prime, może chcieć przenieść swoje treści i dane do Captivate Prime, tak aby wykorzystać zalety nowoczesnego i intuicyjnego systemu zarządzania nauczaniem bez utraty jakichkolwiek informacji organizacji.
Platforma Captivate Prime zapewnia wszystkie narzędzia i dokumentacje potrzebne, aby administrator integracji przygotował i wykonał zadania związane z migracją.
Na chwilę obecną funkcja migracji w aplikacji Captivate Prime jest dostępna dla Administratorów organizacji po skontaktowaniu się z zespołem pomocy technicznej Adobe. Aby włączyć funkcję migracji na koncie, można skontaktować się z zespołem pomocy technicznej usługi Adobe Captivate Prime.
Warunki dotyczące migracji, kluczowe etapy procesu migracji, sprinty migracji, specyfikacje, dane i etapy migracji treści są wyjaśnione w niniejszej sekcji w następujący sposób:
Zespół Captivate Prime oczekuje, że następujące zadania zostaną wykonane przez Administratorów ds. integracji organizacji przed podjęciem procesu migracji:
Zaleca się, aby Administratorzy wykonali proces migracji na koncie testowym przed migracją danych i zawartości do środowiska produkcyjnego Captivate Prime.
Kluczowe kroki związane z migracją treści i danych z bieżącej platformy edukacyjnej do aplikacji Captivate Prime wyglądają następująco:
Administrator ds. integracji lub partner ocenia istniejące dane i treści systemu, które wymagają migracji. Administrator ocenia narzędzia i specyfikacje do przyjmowania danych i treści, które zapewnia aplikacja Captivate Prime. Administrator ds. integracji wpisuje kod lub ręcznie eksportuje dane i treści szkoleniowe ze starszej platformy edukacyjnej w oparciu o jej funkcje. Po udostępnieniu danych i treści szkoleniowych Administrator ds. integracji analizuje i mapuje dane i treści, aby dopasować je do specyfikacji migracji aplikacji Captivate Prime. Administrator ds. integracji wykorzystuje narzędzia systemu Captivate Prime do migracji w następującej kolejności:Przenieś uczniów do Captivate Prime. Przenieś treści szkoleniowe do Prime. Przenieś dane szkoleniowe do Captivate Prime. Organizacja może rozpocząć korzystanie z systemu zarządzania nauczaniem Captivate Prime oraz starszych treści.
Elementy podlegające migracji Można migrować tylko następujące elementy:
Moduł Odznaki Kurs Wersja modułu Element kursu Moduł kursu Umiejętności Poziomy umiejętności Kurs dot. umiejętności Certyfikacje Kurs certyfikacji Zatwierdzenie certyfikacji Program edukacyjny Kurs w ramach programu edukacyjnego Element programu edukacyjnego Element kursu w ramach programu edukacyjnego Materiały pomocnicze Wersja materiałów pomocniczych Kurs z wykorzystaniem materiałów pomocniczych Umiejętności związane z materiałami pomocniczymi Rejestracja Rejestracja na certyfikację Rejestracja do programu edukacyjnego Rejestracja do materiałów pomocniczych Oceny użytkownika z kursu Kluczowe pojęcia związane z migracją Niektóre z kluczowych pojęć związanych z procesem migracji aplikacji Captivate Prime zostały krótko objaśnione poniżej.
Projekt migracji
W Captivate Prime projekt migracyjny składa się z co najmniej jednego sprintu. Dla konta może być dostępnych również wiele projektów migracji. Proces migracji w aplikacji Captivate Prime rozpoczyna się od utworzenia projektu migracji.
Sprint
Sprint, w procesie migracji aplikacji Captivate Prime, określa elementy migracji, które wybrano w celu migracji z bieżącej platformy edukacyjnej. Elementem migracji może być moduł kursu, dane ucznia lub zestaw kursów. Sprint może zawierać wiele elementów danych szkoleniowych. W każdym sprincie można wykonywać zadania migracyjne.
Uruchomienie sprintu
Uruchomienie sprintu jest procesem uruchamiania zadania migracji sprintu. Sprint można zatrzymać w dowolnym momencie.
Ponowne uruchomienie sprintu
Można ponownie wykonać migrację sprintu po jego zakończeniu w dowolnym momencie. Ma to miejsce, gdy użytkownik chce dodać dane do elementu sprintu i ponownie przenieść je do aplikacji lub skorygować błędy w pliku CSV.
Specyfikacja pliku CSV
Aplikacja Captivate Prime zapewnia zestaw standardowych specyfikacji pliku CSV. Najlepszym sposobem jest zapoznanie się z nimi przed rozpoczęciem procesu migracji. Administrator ds. integracji organizacji użytkownika może analizować aktualne formaty danych i mapować je tak, aby pasowały do dostarczonych przez Captivate Prime elementów szablonu CSV.
Znaczniki projektu migracji
Adobe Systems zaleca używanie zestawu słów kluczowych jako znaczników w celu łatwej identyfikacji projektów migracji w aplikacji Captivate Prime. Znaczniki te umożliwiają wewnętrzną identyfikację projektów w aplikacji Captivate Prime w dowolnym momencie.
Moduł bez zawartości
W aplikacji Captivate Prime możliwe jest przesyłanie modułu bez zawartości. Adobe Systems traktuje go jako moduł bez zawartości w Captivate Prime. W przypadku gdy chcesz przenieść część starszych danych z bieżącej platformy edukacyjnej bez potrzeby korzystania z jakichkolwiek treści, można przesłać plik module_version. csv bez odniesienia do adresu URL.
Specyfikacje formatu CSV wraz z przykładami Poniżej znajdują się standardowe specyfikacje formatu CSV, których można użyć w celu mapowania istniejącymi danymi z migracji platformy edukacyjnej. Kliknij csv-specifications i sample-csvs, aby pobrać pliki ZIP. Pobrany plik csv-specifications. zip zawiera 7 plików programu Excel. Te pliki arkuszy są specyfikacjami z opisami, aby użytkownik zrozumiał, jak uzupełnić pliki CSV. Pliki CSV powinny zawierać dane dla każdego pola w zalecanym formacie zgodnie z informacjami w plikach.
Lp.
Nazwa pliku
Opis zawartości
Uwagi
1
module. xlsx
Metadane dla module. csv
2
badge. xlsx
Metadane dla badge. xlsx
3
course. xlsx
Metadane dla course. csv
Wymień jedno nazwisko autora danego kursu, ponieważ czasami większa liczba nazwisk autorów nie jest dokładnie wyświetlana w aplikacji po migracji.
4
module_version. xlsx
Metadane dla module_version. csv
Upewnij się, że podajesz ścieżkę URL do folderu konta Box, na którą przesyłana jest zawartość.
5
course_instance. xlsx
Metadane dla course_instance. csv
6
session. xlsx
Metadata for session. csv
Upewnij się, że każdy wpis w pliku cvs sesji jest powiązany z przynajmniej jednym modułem Klasy/klasy wirtualnej
7
course_module. xlsx
Metadane dla course_module. csv
8
skill. xlsx
Metadane dla skill. csv
9
skill_level. xlsx
Metadane dla skill_level. csv
10
skill_course. xlsx
Metadane dla skill_course. csv
11
certification. xlsx
Metadane dla Certification. csv
12
certification_course. xlsx
Metadane dla certification_course. csv
13
certification_commit. xlsx
Metadane dla certification_commit. csv
14
learning_program. xlsx
Metadane dla learning_program. csv
15
learning_program_course. xls
Metadane dla learning_program_course. csv
16
learning_program_instance. xlsx
Metadane dla learning_program_instance. csv
17
learning_program_instance_course_instance. xlsx
Metadane dla learning_program_instance_course_instance. csv
18
job_aid. xlsx
Metadane dla job_aid. csv
Każda migracja job_aid wymaga posiadania co najmniej jednej wersji job_aid.
19
Job_aid_version. xlsx
Metadane dla job_aid_version. csv
20
job_aid_course. xlsx
Metadane dla job_aid_course. csv
21
job_aid_skills. xlsx
Metadane dla job_aid_skills. csv
22
enrollments. xlsx
Metadane dla enrollments. csv
23
certification_enrollement. xlsx
Metadane dla certification_enrollement. csv
24
learning_program_enrollment. xlsx
Metadane dla learning_program_enrollment. csv
25
job_aid_enrollment. xlsx
Metadane dla job_aid_enrollment. csv
26
user_course_grade. xlsx
Metadane dla user_course_grade. csv
Podaj dane ucznia w pliku CSV, nawet jeśli nie są one obowiązkowe. Bez tej informacji, nawet w przypadku przetwarzania pliku CSV do migracji, aplikacja Captivate Prime może nie odzwierciedlać żadnych danych. Plik sample-csvs. zip zawiera siedem plików CSV o podobnej do powyższej konwencji nazewnictwa.
Captivate Prime obsługuje tylko wartości daty i czasu w formacie UTF 8 i 32-bitowym. Błędy podczas migracji mogą wystąpić w przypadku podania w plikach CSV daty poza zakresem np. 2038-07-17T08:53:21. 000Z czy 1980-04-17T08:13:25. 322Z.
Podczas importu występują następujące zależności między plikami CSV:
plik module_version. csv jest zależny od pliku module. csv plik course_instance. csv jest zależny od pliku course. csv plik course_module. csv jest zależny od plików course. csv, module. csv i module_version. csv plik session. csv i module. csv plik enrollment. csv plik user_course_grade. csv plik skill_course. csv plik skill_level. csv jest zależny od pliku skill. csv plik learning_program_instance. csv jest zależny od plików learning_program. csv i learning_program_course. csv plik learning_program_course. csv jest zależny od pliku learning_program. csv plik learning_program_enrollment. csv i learning_program_instance. csv plik learning_program_instance_course_instance. csv, learning_program_instance. csv i course_instance. csv plik certification_course. csv jest zależny od plików certification. csv i course. csv plik certification_commit. csv i certification_course. csv plik certification_enrollment. csv, certification_course. csv i certification_enrollment. csv Przed rozpoczęciem procedury migracji należy zwrócić uwagę na następujące punkty:
Tylko jeden projekt migracji może być aktywny na koncie w danym momencie. W ramach projektu w danym momencie może być aktywny tylko jeden sprint. Nie można cofnąć Uruchomionego już procesu migracji. Można jednak użyć opcji usuwania w każdej funkcji Captivate Prime, aby cofnąć migrację danych czy treści. Natychmiast po rozpoczęciu projektu migracji uzyskuje on status „W trakcie migracji”. Podczas migracji do systemu Captivate Prime może zalogować się wyłącznie Administrator ds. integracji. Planowanie projektu migracji jest bardzo ważne. Zaleca się podzielenie projektów na wiele sprintów i określenie, co należy przenieść w każdym sprincie. Dobrym pomysłem może być nawet przeprowadzenie weryfikacji po każdym sprincie, a nie pod koniec projektu, aby mieć pewność co do migrowanych danych. Zanim sprint zostanie uruchomiony jako część projektu migracji, należy przesłać dane i pliki CSV z zawartością odpowiednio na serwery FTP i Box. Jeśli użytkownik nie ma kont Exavault FTP i Box, może je utworzyć.
Tworzenie konta FTP
Kliknij opcję Prośba o folder FTP z plikiem CSV . Pojawi się okno dialogowe z monitem o wprowadzenie identyfikatora e-mail. Postępuj zgodnie z instrukcjami online i utwórz konto FTP Exavault. Po utworzeniu konta można przeglądać swoje foldery projektów migracji i sprintów w FTP Exavault.
Poniżej znajduje się przykładowy zrzut ekranu przedstawiający pliki i foldery projektu w ExaVault.
Pliki i foldery projektu w ExaVault
Tworzenie konta Box
Utwórz folder na przesyłane treści w podobny sposób, jak w przypadku tworzenia folderu FTP. Kliknij przycisk Migracja w lewym panelu i kliknij opcję Prośba o folder na przesyłane treści w dolnej części wyświetlonej strony.
Otrzymasz wiadomość e-mail z usługi Box z łączem do folderu udostępnionego. Jeśli nie masz konta Box, aby je utworzyć, kliknij przycisk SignUp (Zarejestruj się). Instrukcje logowania są wysyłane na adres e-mail Administratora ds. integracji.
Przesyłanie danych (plików CSV) do folderów FTP lub Box
Przed utworzeniem projektu migracji należy utworzyć konto FTP lub Box. Na tym etapie można utworzyć Projekt migracji i Sprint w aplikacji Captivate Prime. Aby utworzyć projekt migracji, zapoznaj się z sekcją Procedura migracji danych i zawartości na tej stronie.
Na koncie FTP lub Box kliknij nazwę folderu projektu i kliknij nazwę opcji Sprint. W folderze Sprint można przesyłać pliki danych w formacie CSV, które mają zostać migrowane. Aby przesłać pliki, kliknij opcję Prześlij pliki znajdującą się u góry po wejściu w serwer Exavault FTP czy Box i przeciągnij i upuść tam pliki CSV. Poniżej przedstawiono przykładowy zrzut ekranu po przesłaniu plików do ExaVault.
Przesyłanie plików do ExaVault
Możesz wrócić do projektu migracji Captivate Prime, kliknij opcję Odśwież i wyświetl wszystkie rodzaje danych CSV wymienione w Sprincie migracji.
Przesyłanie treści szkoleniowych do folderów zawartości
Prześlij zawartość szkoleniową bieżącej platformy edukacyjnej na swoje konto Box. Jeśli utworzono już projekt migracji i sprint, wówczas korzystając z danych konta Box, projekt migracji i nazwa sprintu zostaną wypełnione. Można przesłać zawartość na tę samą ścieżkę.
Można przeciągnąć i upuścić pliki zawartości lub kliknąć opcję Prześlij i wybrać pliki z pulpitu. Jeśli rozmiar pliku zawartości jest bardzo duży, podczas przesyłania plików system może się zawieszać. W zależności od rozmiaru pliku czas potrzebny na przesłanie plików na konto Box jest różny.
Przykładowy wygląd konta Box po przesłaniu treści pokazano poniżej.
Konto Box
Po przesłaniu plików na konto Box upewnij się, że w pliku module_version. csv znajduje się odpowiednia ścieżka do tego pliku zawartości Box. Obowiązkowo należy wskazać ścieżkę zawartości modułu.
Po zalogowaniu się na serwery FTP i Box i przesłaniu treści lokalizacje CSV są wyświetlane w aplikacji Captivate Prime w sposób pokazany na poniższym zrzucie ekranu.
Lokalizacje plików CSV
Procedura migracji danych i zawartości Procedura migracji danych i treści platformy edukacyjnej przedsiębiorstwa do Captivate Prime wygląda następująco:
Przed rozpoczęciem procesu migracji zrealizuj warunki wstępne. Szczegółowe informacje można znaleźć w sekcji Specyfikacje formatu CSV wraz z przykładami na tej stronie, aby przygotować pliki CSV na migrację danych i treści.
Zaloguj się do aplikacji Captivate Prime jako Administrator ds. integracji i kliknij opcję Migracja w lewym panelu.
Pojawi się strona główna projektów migracji. Jeśli organizacja utworzyła już projekty migracji, można wyświetlić listę wszystkich takich projektów na tej stronie.
Kliknij opcję Nowy w prawym górnym rogu strony, aby utworzyć projekt migracji. Można też kliknąć łącze Utwórz projekt migracji na stronie, aby utworzyć taki projekt. Zostanie wyświetlona strona Utwórz projekt migracji.
Jeśli nie utworzono jeszcze folderu FTP, użytkownik zostanie poproszony o utworzenie konta Exavault folderu FTP. Jest to obowiązkowy krok przed rozpoczęciem tworzenia projektu migracji.
Tworzenie nowego projektu migracji
Dla projektu migracji podaj jego nazwę, znacznik, katalog kursu i opis. Kliknij opcję Utwórz .
Elementy migrowanych danych są rozpoznawane za pomocą tego Znacznika projektu migracji. W przypadku braku konkretnego katalogu kursów z menu rozwijanego należy wybrać katalog domyślny. Wszystkie migrowane za pomocą projektu migracji kursy będą znajdować się w wybranym na tym etapie katalogu. Jeśli użytkownik nie wybierze żadnego katalogu, wszystkie migrowane kursy będą znajdować się w katalogu domyślnym.
Pojawi się przedstawiona na zrzucie ekranu strona konfiguracji Sprintu. Należy utworzyć sprint jako część projektu migracji. Wybierz nazwę sprintu i podaj jego krótki opis. Można wybrać opcję Tak, jeśli zawartość ma zostać przeniesiona w ramach tego sprintu. Kliknij przycisk Dalej .
Konfiguracja sprintu
Zaznacz pole wyboru o nazwie Od ostatniego uruchomienia dodano lub zmodyfikowano użytkowników , aby zsynchronizować listę użytkowników z aplikacją Captivate Prime. W przypadku migracji zawartości i danych do aplikacji Captivate Prime to działanie może nie być wymagane. Jeśli między poprzednią a ostatnią migracją sprintu upłynie jakiś czas, najlepszym sposobem jest synchronizacja listy użytkowników. Ten krok umożliwia synchronizację bazy danych Captivate Prime z użytkownikami platformy edukacyjnej.
Zaleca się wykonanie tego kroku synchronizacji w przypadku migracji plików enrollment. csv i user_course_grade. csv. Ten krok umożliwia synchronizację bazy danych Captivate Prime z bazą danych Migracja i dzięki niemu wszyscy użytkownicy, których rekordy mają być migrowane w sprincie, są dostępni w bazie danych Migracja.
Migrację sprintu można rozpocząć od przesłania danych i treści. Kliknij łącze Odśwież przed uruchomieniem sprintu, aby zsynchronizować foldery FTP i treści z aplikacją Captivate Prime.
Migracja sprintu
Kliknij opcję Start w prawym górnym rogu strony. Aby przerwać migrację sprintu, należy kliknąć opcję Stop w dowolnym momencie procesu migracji sprintu.
Status migracji jest wyświetlany w przypadku każdego z elementów danych sprintu i treści. Sprawdź, w przypadku jakich elementów migracja zakończyła się powodzeniem, a w przypadku których niepowodzeniem.
Jeśli przesyłasz zawartość modułu, upewnij się, że w pliku module_version. csv podano ścieżkę folderu zawartości. Jeśli ten krok zostanie pominięty, mogą wystąpić błędy podczas migracji. W przypadku przesyłania treści modułu realizowanego w tempie ucznia, np. filmów, należy określić odpowiednią ścieżkę URL w pliku module_version. W przypadku zawartości modułu Aktywność można podać nazwę URL.
Poniżej ukazano przykładowy zrzut ekranu z oknem dialogowym postępu. Można na nim wyświetlić liczbę rekordów przetworzonych dla każdego elementu migrowanych danych wraz z informacją na temat pomyślnych i niepomyślnych migracji. Kliknij opcję Pobierz informacje o błędach obok migracji zakończonych niepowodzeniem, aby pobrać i wyświetlić dzienniki błędów. Problemy można naprawić w pliku CSV i przesłać ponownie na serwer FTP.
Okno dialogowe postępu
Kliknij opcję Lista sprintów w lewym panelu, aby wyświetlić listę wszystkich sprintów projektu migracji. Można wyświetlić listę wszystkich sprintów, liczbę uruchomień dla każdego sprintu, datę początkową, czas trwania i status ukończenia, jak pokazano na poniższym przykładzie.
Ustawienia sprintu
Po przesłaniu najnowszych zaktualizowanych plików CSV można kliknąć opcję Uruchom ponownie w prawym górnym rogu strony. Opcja ponownego uruchomienia powoduje ponowne przetworzenie wszystkich elementów danych przy ignorowaniu elementów, w których nie wprowadzono żadnych zmian. W przypadku satysfakcjonującej migracji elementów danych w sprincie, można oznaczyć ją jako ukończoną, klikając przycisk u góry strony. Można rozpocząć nowy sprint z większą ilością danych później. Gdy sprint zostanie oznaczony jako ukończony, nie będzie można go uruchomić ponownie. W projekcie migracji może znajdować się dowolna liczba sprintów. W przypadku satysfakcjonującego statusu migracji wszystkich sprintów, można oznaczyć Projekt migracji jako ukończony, klikając łącze Oznacz projekt jako ukończony na stronie Lista sprintów.
Przed oznaczeniem projektu migracji jako ukończonego należy upewnić się, że ukończono wszystkie sprinty projektu. Po oznaczeniu projektu migracyjnego jako ukończonego nie można wrócić i utworzyć sprintów ani dokonać jakichkolwiek modyfikacji w tym projekcie. Należy utworzyć kolejny projekt migracji i dodać do niego sprinty.
Po migracji danych i treści nauczania z platformy edukacyjnej swojej organizacji można zweryfikować zaimportowane dane i treści przy użyciu różnych funkcji elementu edukacyjnego. Można na przykład zalogować się do aplikacji Captivate Prime jako Administrator i zweryfikować dostępność zaimportowanych modułów oraz danych i treści kursów.
Ulepszanie podczas migracji Ta funkcja integracji pozwala na dopasowanie danych historycznych elementu edukacyjnego ze starszej platformy edukacyjnej do aktywnego kursu utworzonego w aplikacji Captivate Prime.
Poniżej znajdują się standardowe specyfikacje formatu CSV, których można użyć w celu mapowania istniejącymi danymi z migracji platformy edukacyjnej. Kliknij csv-specifications. zip i sample-csv. zip, aby pobrać pliki ZIP. Pobrany plik csv-specifications. zip zawiera cztery pliki programu Excel. Pliki CSV powinny zawierać dane dla każdego pola w zalecanym formacie zgodnie z informacjami w plikach.
1. Plik enrollment. xlsx zawiera opis metadanych wymaganych dla modernizacji pliku enrollment.
2. Plik encertification_enrollment. xlsx zawiera opis metadanych wymaganych dla modernizacji pliku certification_enrollment.
3. Plik learning_program_enrollment. xlsx zawiera opis metadanych wymaganych dla modernizacji pliku learning_program_enrollment.
4. Plik user_course_grades. xlsx zawiera opis metadanych wymaganych dla modernizacji pliku user_course_grades.
Rozwiązywanie problemów związanych z migracją Kliknij tutaj, aby uzyskać informacje o sposobie rozwiązania problemów, z jakimi borykają się Administratorzy ds. integracji podczas migracji danych i treści z istniejącej platformy edukacyjnej do aplikacji Captivate Prime.
Wskazówki dotyczące zarządzania użytkownikami W tym temacie znajdują się wskazówki pomagające zrozumieć, w jaki sposób użytkownicy są zarządzani w Captivate Prime. Pomagają one w lepszym zarządzaniu użytkownikami przy użyciu funkcji importu pliku CSV, łączników i migracji aplikacji Captivate Prime.
Identyfikatory Captivate Prime Aplikacja Captivate Prime zapewnia użytkownikom dwa rodzaje unikatowych identyfikatorów:
Identyfikator e-mail UUID (Identyfikator globalnie unikatowy) Aplikacja Captivate Prime obsługuje identyfikator UUID, aby zapewnić organizacjom elastyczność w kontrolowaniu kont użytkowników. Jeśli Administrator posiada UUID użytkowników na koncie, może je modyfikować.
Sposoby wykorzystania UUID w organizacji
Rozważmy scenariusz, w którym pracownik A dołącza do firmy o nazwie Prime, jako wykonawca. W okresie obowiązywania umowy firma Prime może nie podać firmowego identyfikatora poczty elektronicznej A@prime. com, zamiast tego firma może używać tylko osobistego konta e-mail pracownika, na przykład A@gmail. com. Po upływie 6 miesięcy okresu obowiązywania umowy, jeśli ten sam pracownik A dołączy do Prime jako pracownik zatrudniony w pełnym wymiarze czasu pracy, firma Prime będzie mogła chcieć zmienić jego adres poczty elektronicznej na adres firmy, czyli A@prime. com.
Posiadanie dostępu UUID do konta użytkownika będzie korzystne dla firmy Prime w wyżej wymienionym scenariuszu. Prime może łatwo zmienić osobisty identyfikator e-mail pracownika A, posługując się oficjalnym adresem e-mail. Zmiana ta nie ma wpływu na istotne dla tego konta dane pracownika.
Identyfikacja pojedynczego użytkownika Captivate Prime identyfikuje i zapamiętuje sposób dodawania do systemu pojedynczego użytkownika, na przykład poprzez samodzielną rejestrację, przesyłanie pliku CSV lub dodawanie pojedynczego użytkownika za pomocą interfejsu użytkownika lub API.
W przypadku dodania pojedynczego użytkownika za pomocą interfejsu użytkownika (UI) lub API można ich usunąć w ten sam sposób. Można zaktualizować informacje o pojedynczych użytkownikach poprzez wysłanie pliku CSV, ale należy pamiętać, że będą oni traktowani jak użytkownicy CSV i będą miały do nich zastosowanie odpowiednie dla CSV zadania. Przypisywanie roli Przełożonego Nie można przypisać roli Przełożonego bezpośrednio do żadnego użytkownika w programie Captivate Prime. Użytkownik X może uzyskać rolę Przełożonego w aplikacji Captivate Prime tylko wtedy, gdy dla dowolnego użytkownika (np. Y) na tym koncie atrybut Przełożonego będzie ustawiony jako X.
W scenariuszu, w którym X jest Przełożonym użytkowników, na przykład A, B i C, jeśli X opuszcza organizację, należy upewnić się, że atrybutem Przełożony użytkowników A, B i C będzie nowy Przełożony. Atrybutem Przełożony dla tych użytkowników tymczasowo może być ROOT, a następnie należy przypisać nowego Przełożonego.
Więcej informacji na ten temat znajduje się w poniższych dokumentach pomocy:
Najczęściej zadawane pytania dotyczące przesyłania plików CSV Pomoc dotycząca dodawania użytkowników
Zaloguj się na swoje konto
Jeśli podczas konfigurowania Maca nie zostały do niego przeniesione dane z poprzedniego komputera, możesz w dowolnym momencie użyć Asystenta migracji, aby przenieść swoje dokumenty, aplikacje, konta użytkownika i ustawienia. Możesz przenieść swoje dane z komputera Mac lub PC, a także z dysku zewnętrznego lub backupu Time Machine.
Przenoszenie danych z innego Maca Przed rozpoczęciem uaktualnij system macOS na obu komputerach Mac do najnowszej wersji. Połącz oba komputery kablem (Ethernet lub Thunderbolt) lub upewnij się, że są one połączone z tą samą siecią przewodową lub bezprzewodową. Zapoznaj się z artykułem Wsparcia Apple Przenoszenie zawartości na nowy komputer Mac.
Na Macu wybierz polecenie menu Apple > Ustawienia systemowe, a następnie kliknij w Ogólne na pasku bocznym. Konieczne może okazać się przewinięcie w dół.
Kliknij w Przenieś lub wyzeruj (po prawej), a następnie kliknij w Otwórz Asystenta migracji.
Otwórz Asystenta migracji
Kliknij w Dalej, a następnie postępuj zgodnie ze wskazówkami wyświetlanymi na ekranie, aby przenieść dane z innego Maca.
Otwórz na drugim Macu Asystenta migracji, a następnie postępuj zgodnie ze wskazówkami wyświetlanymi na ekranie.
Zaznacz dane do przeniesienia.
Aplikacje: Zaznacz pole wyboru Aplikacje.
Nieobsługiwane aplikacje lub aplikacje, których nowsze wersje są już zainstalowane, mogą nie zostać przeniesione lub mogą nie działać po przeniesieniu.
Konta użytkownika: Zaznacz pole wyboru obok nazwy każdego konta użytkownika, które chcesz przenieść.
Kliknij w strzałkę obok pola wyboru, aby wybrać określone rzeczy do przeniesienia, takie jak aplikacje danego użytkownika, dokumenty, obrazki, filmy, Biurko, folder Pobrane rzeczy i inne.
Dokumenty i pliki z aplikacji: Zaznacz pole wyboru Inne pliki i foldery.
Ustawienia komputera: Zaznacz pole wyboru System i sieć.
Przeniesione zostaną ustawienia sieci, obrazek biurka itp. png"/> obok pola wyboru, aby wybrać, które ustawienia systemowe lub ustawienia sieci chcesz przenieść.
Postępuj zgodnie ze wskazówkami wyświetlanymi na ekranie, a następnie kliknij w Dalej, aby rozpocząć przenoszenie.
Po zakończeniu przenoszenia danych na ekranie wyświetlane jest podsumowanie migracji z informacją o ewentualnych problemach — na przykład, jeśli dokumenty nie zostały przeniesione lub wykryte zostało nieobsługiwane oprogramowanie.
Kliknij w Gotowe, aby zakończyć Asystenta migracji.
Przenoszenie danych z komputera PC Możesz przenosić dane przez sieć przewodową lub bezprzewodową, pod warunkiem, że oba komputery połączone są z tą samą siecią. Aby uzyskać informacje pozwalające przygotować się do bezproblemowej migracji, zapoznaj się z artykułem Wsparcia Apple Przenoszenie danych z komputera PC z systemem Windows na komputer Mac.
Pobierz i zainstaluj na komputerze PC odpowiednią wersję aplikacji Asystent migracji dla Windows, zgodnie z wersją systemu macOS na Macu.
Zakończ wszystkie otworzone aplikacje Windows.
Otwórz Asystenta migracji dla Windows, a następnie postępuj zgodnie ze wskazówkami wyświetlanymi na ekranie.
Gdy Mac przeskanuje dysku komputera PC w celu utworzenia listy danych do migracji, zaznacz dane, które chcesz przenieść.
Konta użytkownika: Aby przenieść wszystkie konta użytkowników, zaznacz pole wyboru Użytkownicy. Aby przenieść konto określonego użytkownika, kliknij w strzałkę obok pola wyboru Użytkownicy, a następnie zaznacz pole wyboru obok nazwy danego użytkownika. Aby przenieść określone dane użytkownika, kliknij w strzałkę obok nazwy użytkownika, a następnie wybierz rzeczy do przeniesienia, takie jak obrazki danego użytkownika, filmy, muzykę, zawartość pulpitu, dokumenty, pobrane rzeczy, ustawienia email (z kont POP oraz IMAP) i inne.
Uwaga: Jeśli przenosisz dane z systemu Windows, następujące rzeczy przenoszone są tylko z aplikacji Microsoft Outlook zalogowanego użytkownika: kontakty oraz wiadomości z konta poczty email POP.
Ustawienia komputera: Zaznacz pole wyboru Ustawienia (przy koncie użytkownika). Przeniesiony zostanie obrazek biurka, wybrany język oraz lokalizacja. Ustawienia sieci i hasła nie są przenoszone.
Dodatkowe udostępniane pliki, aplikacje, inne pliki i dokumenty, i inne: Zaznacz pole wyboru Inne pliki. Kliknij w strzałkę obok pola wyboru, aby wybrać rzeczy do przeniesienia.
Kliknij w Dalej, aby rozpocząć przenoszenie.
Aby dowiedzieć się, gdzie na Macu znajdują się przeniesione dane, zobacz: Gdzie na Macu są pliki przeniesione z mojego komputera PC? .
Przenoszenie danych z archiwum Time Machine lub z innego urządzenia pamięci masowej Możesz przenieść dane z innego dysku na swoim Macu, dysku podłączonego do Maca, dysku w tej samej sieci lub z innego Maca (z systemem OS X 10. 8 lub wcześniejszym), podłączonego do Twojego Maca przy użyciu kabla Thunderbolt.
Jeśli używasz kabla Thunderbolt, podłącz ten kabel do obu komputerów, naciśnij i przytrzymaj klawisz T podczas ponownego uruchamiania Maca zawierającego dane do przeniesienia, a następnie wykonaj poniższe czynności na Macu, do którego chcesz przenieść dane. (W razie potrzeby przewiń w dół. )
Kliknij w Przenieś lub wyzeruj (po prawej), a następnie kliknij w Otwórz Asystenta migracji. MigrateAssistant">Otwórz Asystenta migracji
Kliknij w Dalej, a następnie postępuj zgodnie ze wskazówkami wyświetlanymi na ekranie, aby przenieść dane z archiwum Time Machine lub innego dysku.