Wskazówki serwisowe Dell Inspiron 5160

Wskazówki serwisowe Dell Inspiron 5160 są przydatne dla użytkowników, którzy chcą zachować swój laptop w dobrym stanie. Przede wszystkim, ważne jest regularne czyszczenie ekranu i obudowy, aby usunąć kurz i inne zanieczyszczenia. Przewody i porty powinny być również regularnie czyszczone, aby zapobiec uszkodzeniom. Co jakiś czas należy sprawdzać baterię i wymieniać ją, jeśli jest to konieczne. Należy również zachować szczególną ostrożność podczas przenoszenia laptopa, aby uniknąć uszkodzenia. Użytkownicy powinni również regularnie aktualizować oprogramowanie systemowe, a także zainstalować najnowsze poprawki bezpieczeństwa.

Ostatnia aktualizacja: Wskazówki serwisowe Dell Inspiron 5160

Zawiodłem się na serwisie

ludwikM
Posty: 2
Rejestracja: 04 lip 2012, 22:56

Zawiodłem się na serwisie

Kupiłem Vostro 3550 bez systemu Windows. Na wielu kompach instalowałem system i bez problemu. Tu nie mogę sobie poradzić z głupim Wi_Fi. Serwis się wypina. To nie oni, to wina Windows. Ot bezczelni!!!!
Teraz wszystkim odradzam DELLA. Po co mieć kłopot. Z Asusem nie mam żadnego. posting. php? mode=edit&f=50&p=3387#


DELLMania
Dellmania Admin
Posty: 674
Rejestracja: 10 lip 2008, 15:52

Re: Zawiodłem się na serwisie

Postautor: DELLMania » 05 lip 2012, 11:38

Nie ma serwisów doskonałych. Nie pierwszy i nie ostatni zawiedziony na serwisie Dell. Niemniej jednak wszędzie zdarzają się zawiedzeni użytkownicy.

Re: Zawiodłem się na serwisie

Postautor: ludwikM » 05 lip 2012, 12:05

No, ale ma być profesjonalnie, a jest byle jak. Może chcecie dowody jaki profesjonalizm maja panowie z serwisu.
Służę. O dziwo w Anglii i w USA serwis działa wspaniale. A DELL POLSKA?
W innych firmach chociaż się przynajmniej starają poprawić jakość usługi serwisowej. Wiec stwierdzenie, że u innych jest tak samo jest nieprawdziwe. A kupując sprzęt dopiero poznajemy jak to jest naprawdę. Dlatego dziękuje Dellowi. Więcej nic nie kupie i tę opinię upowszechniam.

Re: Zawiodłem się na serwisie

Postautor: DELLMania » 05 lip 2012, 16:35

Każdy ma prawo do wyrażania swojej opinii. Także na tym forum. Nie jesteśmy w żaden sposób związani z firmą Dell a jedynie staramy się wspierać nawzajem. Ale żal czytać jak ktoś ma problemy z prostymi sprawami ze strony Dell. Pozdrawiam i życzę poprawy serwisu Dell

e-help24eu
Dellmania User
Posty: 118
Rejestracja: 29 mar 2012, 18:52

Re: Zawiodłem się na serwisie

Postautor: e-help24eu » 05 lip 2012, 21:53

.

Ostatnio zmieniony 29 paź 2012, 09:26 przez e-help24eu, łącznie zmieniany 1 raz.

Mrcn
Posty: 13
Rejestracja: 10 lip 2012, 09:40

Re: Zawiodłem się na serwisie

Postautor: Mrcn » 10 lip 2012, 18:10

W moim wypadku nie chodzi o system. Chodzi o o to, że złapałem trojana, po przeczyszczeniu go antywirusem padł mi przycisk wł. /wył. ekranu oraz przyciski audio (nie widać ich na ekranie). Support zaproponował mi (kolejny raz) reinstalację systemu. To jeżeli antywirus potrafi wyczyścić bibliotekę, a potem support rozkłada ręcę to moim zdaniem świadczy to o marce Dell. Czyli za każdym razem gdy złapię jakiś badziew, antywirus mi go wywali to mam reinstalować system? Co to za wsparcie? Support ma gdzieś wsparcie software'owe nawet dla własnego oprogramowania - a to już przegięcie.

darek
Posty: 1
Rejestracja: 17 mar 2015, 20:52

Re: Zawiodłem się na serwisie

Postautor: darek » 17 mar 2015, 21:10

Witam w moim ja mam lepszy przypadek zakupilem laptopa w roku 2013 02 15 miedzy czasie padl twardziel gdzie laptop 2 tygodnie byl w serwisie. Twardziel wymieniony z gwarancja na 3 miesiace [nowa czesc i 3 miesiace gwarancji] a teraz niecaly miesiac po gwarancji laptop padl zawiozlem do sklepu gdzie byl kupiony ekspedietka skontaktowala sie z zerwisem ale to juz nie ich problem. Zanioslem lapa do innego sklepu gdzie mi go sprawdzili stwierdzil ze padla plyta glowna. Kupilem tylko Della bo wszyscy go tak chwala ale czy naprawde jest tego wart.

Portal
Posty: 119
Rejestracja: 09 cze 2010, 08:14

Re: Zawiodłem się na serwisie

Postautor: Portal » 23 kwie 2016, 17:54

no ja tez zawiodlem sie na wsparciu/serwisie - mam della 7348 i gwarancja NBD - po okolo pol roku przy końcówce ładowania laptopa tak gdy jest 95% zaczyna piszczeć zewnętrzny zasilacz.. wysokie tony az pies czasami szczeka... napisalem do della aby wymienili zasilacz a oni skoro ich program diagnostyczny nic nie wskazuje to zasilacz sprawny... wiec moje pytanie jak owy program ma wskazac ze cos z cewkami lub innym elementem zasilacza zewnętrznego sie stało ze przy minimalnym poborze piszczy....

-----------------------------------------------------------------------------------
DELL Latitude 7490, E7470; DELL Inspiron 7348; DELL Inspiron 5548;
ThinkPad L470 (służbowy)

adam. m
Posty: 9
Rejestracja: 14 kwie 2016, 17:21

Re: Zawiodłem się na serwisie

Postautor: » 24 kwie 2016, 10:42

U mnie komputer czasem nie chce się włączyć i wyłączać, porty USB przestają działać, a BIOS sam się próbuje flashować.
Żeby udowodnić, ze to nie wina Windowsa nagrałem filmy na 3 różnych systemach operacyjnych (w tym Linux).
Zajrzyjcie na mój post:
http://www. html#p58223
Serwisant wysłany do mnie stwierdza, że to płyta główna, ale nie pozwalają mu jej wymienić, bo test e-PSA przechodzi.
Na dowód, że test jest niemiarodajny polecam taki zabieg - wejdźcie sobie do tej niskopoziomowej diagnostyki (F12 przy starcie), po czym wykonajcie test z wypiętym zasilaczem i zasłoniętą kamerką. U mnie test pokaże zielone 'ptaszki' i przy zasilaczu i kamerce - mimo, że kamerka jest ślepa jak kret a zasilacz w ogóle nie wpięty. Tyle warty jest test e-PSA...

Co więcej zasilacz, który mi wymienili, wydaje dźwięki, jakby coś zwierało w środku.
Mam wątpliwości, czy sprzęt jaki otrzymałem jest fabrycznie nowy.
Czy ktoś może wie, jak sprawdzić, czy zasilacz o danym numerze seryjnym, nie trafił w "drugi obieg"?

piotr_solek
Dellmania UltraUser
Posty: 857
Rejestracja: 31 sie 2015, 12:39
Kontaktowanie:

Re: Zawiodłem się na serwisie

Postautor: piotr_solek » 25 kwie 2016, 19:12

adam. m pisze:Mam wątpliwości, czy sprzęt jaki otrzymałem jest fabrycznie nowy.
Czy ktoś może wie, jak sprawdzić, czy zasilacz o danym numerze seryjnym, nie trafił w "drugi obieg"?

No niestety, ponoć mogą używać z drugiego obiegu "zregenerowane".

Upgrade i konserwacja laptopów. Modemy wwan.
Optymalizacja systemów w obrębie OS bez zbędnego zaśmiecania dodatkowymi aplikacjami. Zgadywanie upss tz diagnostyka drobnych usterek.
Nie pracuje dla Dell.

Re: Zawiodłem się na serwisie

Postautor: piotr_solek » 26 kwie 2016, 14:25

Mrcn pisze:Support zaproponował mi (kolejny raz) reinstalację systemu.

Bo to najlepsze co można zaproponować. Szybciej przywrócić system do poprzedniego stanu (z kopii zapasowej) niż bawić się w skanowanie i pseudo naprawy "jakimś" programem. Nieumiejętne korzystanie z zasobów sieci lub instalowanie programów z niesprawdzonych źródeł skutkuje takimi właśnie problemami. Najlepszy sposób na "wirusy"jest ich nie instalowanie (świadome lub nie). Kolejna sprawa to korzystanie z uprawnień administracyjnych. Włącz sobie konto gościa lub użytkownika zamiast korzystać z konta typu admin.

Wróć do „Forum serwisowe - Serwis Dell i nie tylko”

Kto jest online

Zarejestrowani użytkownicy: Google [Bot]

Przedsiębiorstwo zostało założone w 1984 roku w USA w Teksasie, a jego nazwa pochodzi od nazwiska założyciela Michaela Dell, który będąc jeszcze na studiach otworzył „PCs Limited”, o kapitale początkowym 1000 USD. Już w ciągu pierwszych kilku miesięcy działania Firma odniosła sukces, gdyż przyniosła 134 000 USD zysku. W 1985 roku powstał pierwszy komputer Della – TurboPC, a trzy lata później firma już pod nazwą Dell Computers Corporation zostaje wprowadzona na giełdę, dzięki pomocy VC Lee Walkera, w wyniku czego firma zyskała 30 mln USD. Przez kolejne lata firma się rozrasta, aż w 1992 Dell trafia na listę 500 największych firm „Fortune”. W kolejnym dziesięcioleciu firma jako jedna z pierwszych rozpoczyna sprzedaż internetową, staje się największym dostawcą systemów komputerowych oraz nieustannie rozwija ofertę sprzedawanych produktów i świadczonych usług.

W 2013 firma zostaje wyprowadzona z giełdy, a jej akcje odkupione od udziałowców publicznych. Trzy lata później w 2016 roku dochodzi do połączenia się z EMC Corporation, firmą tworzącą systemy oraz urządzenia do zarządzania i przechowywania danych. Jest to jak do tej pory największa fuzja w historii branży IT. 

Dell słynie również z wysokiej jakości świadczonych usług informatycznych, a także serwisu i wsparcia jak na przykład Dell Solution Station lub Dell Business Support. Dzięki rozszerzonej gwarancji sprzęt powinien zostać naprawiony w ciągu 24 godzin od daty zgłsozenia. Dodatkowe rodzaje gwarancji zapewniają również pomoc zdalną w przypadku problemów z oprogramowaniem.

Strona producenta: www. dell. pl

Nasz serwis wykonuje naprawy wszystkich komputerów przenośnych oraz stacjonarnych Della. Posiadamy dostęp do oryginalnych części oraz wykonujemy pogwarancyjne naprawy laptopów tego producenta. Najpopularniejsze laptopy tej firmy były produkowane w seriach:

  • Dell Latitude
  • Dell Inpiron
  • Dell Vostro
  • Dell XPS
  • Dell Precision
  • Dell Studio

Najczęstsze usterki:

  • Uszkodzenie matrycy
  • Laptop przegrzewa się
  • Uszkodzenie systemu operacyjnego
  • DELL Inspiron 5160, płyta LA-1682 - odłącza zasilanie

    Zasady działu: Kliknij, aby przejrzeć zasady tego działu


    1. Tytuł wątku powinien zawierać markę i pełny model sprzętu oraz skrótowy opis usterki.
    2. Treść wątku powinna zawierać dokładny opis usterki, co zostało sprawdzone/wymienione/zmierzone, wyniki tych działań, oznaczenie kodowe płyty głównej (w przypadku napraw hardware) oraz sformułowane pytanie. W przypadku problemów z odczytaniem oznaczenia kodowego płyty, należy przeczytać TEN WĄTEK. Jeśli nadal nie możesz znaleźć oznaczenia, powinieneś zamieścić wyraźne zdjęcia obu stron płyty - należy przy tym usunąć wszelkie folie i moduły, mogące ewentualnie zasłaniać oznaczenia płyty.
    3. Przed napisaniem nowego tematu, każdy użytkownik zobowiązany jest zapoznać się z wątkami w dziale SZKOLENIA i na ich podstawie dokonać próby wstępnej diagnostyki uszkodzenia.
    4. Nie jest dozwolone umieszczanie załączników w postaci kompletnych dokumentacji, a także wsadów BIOS (do tego służy dział PLIKI BIOS DO WERYFIKACJI). Dozwolone jest wyłącznie umieszczenie fragmentu dokumentacji, który ułatwi autorowi diagnostykę/naprawę sprzętu z wątku. W jednym poście można zamieścić nie więcej, niż jedną stronę instrukcji/schematu. Plik nie może posiadać widocznych znaków wodnych, napisów "confidential", adresów email etc.
    5. Nie jest dozwolone zamieszczanie linków do plików, znajdujących się na innych stronach internetowych.
    6. Nie jest dozwolone zakładanie tematu, który opisuje usterkę więcej niż jednego sprzętu. W takich przypadkach należy utworzyć osobne wątki dla każdego sprzętu.
    7. Nie jest dozwolone pisanie tematu lub postu, mającego charakter zapytania o schemat, boardview, zdjęcia płyty, wsad BIOS lub instrukcję serwisową. Do takich zapytań służy dział ZAPYTANIA O DOKUMENTACJE/BIOS.

    #1 DELL Inspiron 5160, płyta LA-1682 - odłącza zasilanie


    przez zbyszek 16 maja 2011, 09:55

    Mam problem z tytułowym Dellem, konstrukcja na płycie LA-1682 Rev:1A.

    Po podłączeniu zasilacza (sprawdzane na dwóch oryginałach della PA-10 90W) laptop podświetla na moment (ułamek sekundy) diody sygnalizujące włączenie i ładowania baterii i odłącza całkowicie zasilanie na tranzystorze PQ15, nie ma znaczenia z baterią czy bez, objaw jest taki sam. Co ciekawe gdy przytrzymam przycisk włączania na moment laptop rusza (~1sek. ) i znów odłącza zasilanie.
    Na baterii nie ma żadnej reakcji, niestety nie wiem czy jest ona sprawna.
    Zwarć na płycie nie znalazłem.

    Podmieniałem już charger MB3887 oraz KBC jednak bez efektu.
    Proszę o jakieś wskazówki co może być przyczyną takiego zachowania płyty.

    Re: DELL Inspiron 5160, płyta LA-1682 - odłącza zasilanie


    przez Google Adsense [BOT] 16 maja 2011, 09:55

    #2 Re: DELL Inspiron 5160, płyta LA-1682 - odłącza zasilanie

    przez vlodek0 16 maja 2011, 20:36

    Proponuję zmienić zasilacz na PA-13 6, 7A, PA-10 jest raczej zbyt słaby aby uruchomić tego prądożercę.

    #3 Re: DELL Inspiron 5160, płyta LA-1682 - odłącza zasilanie

    przez zbyszek 17 maja 2011, 16:03

    #4 Re: DELL Inspiron 5160, płyta LA-1682 - odłącza zasilanie

    przez vlodek0 19 maja 2011, 07:56

    Nie zaszkodziło by wymienić NB, ale na początek solidnie podgrzać, powiedzmy 180 stopni, jak nic nie da, testować kolejne gałęzie, ustalić gdzie przywiera pod napięciem, co się grzeje. Czy z karta graficzna podstawiana, czy ze zdjętą grafiką to samo.

    #5 Re: DELL Inspiron 5160, płyta LA-1682 - odłącza zasilanie

    przez zbyszek 19 maja 2011, 08:06

    Grafika jest na złączu, wyjęta.
    Płyta bez procesora i pamięci ma takie same objawy.
    Nic się nie grzeje.

    BIOS przeprogramowany
    Wymierzyłem że nie startuje +12V_FANP (ani na moment) chociaż nie mam jeszcze do końca pewności czy po podłączeniu zasilacza ma startować), będę to badał.

    przez Google Adsense [BOT] 19 maja 2011, 08:06

    Kto przegląda forum

    Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

    _______________________________
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Zabrania się kopiowania jakichkolwiek treści i elementów witryny bez zezwolenia.
    Wszelkie opublikowane na tej stronie znaki handlowe, nazwy marek, produktów czy usług należą do ich prawnych właścicieli i zostały użyte wyłącznie w celach informacyjnych.

    Wskazówki serwisowe Dell Inspiron 5160

    Bezpośredni link do pobrania Wskazówki serwisowe Dell Inspiron 5160

    Starannie wybrane archiwa oprogramowania - tylko najlepsze! Sprawdzone pod kątem złośliwego oprogramowania, reklam i wirusów

    Ostatnia aktualizacja Wskazówki serwisowe Dell Inspiron 5160